loading...

آموزش سئو در مشهد

بازدید : 14
چهارشنبه 21 دی 1401 زمان : 8:48

این روز ها همه درپی استحصال جايگاه 1 گوگل میباشند
شما چطور ؟
در حالتی که شما هم سایتی دارید که متاع یا خدماتی را عرضه می‌کنید مسلما کسب سکو آموزش سئو در مشهد های بلندتر گوگل برای شما مهمه چون از طریق گوگل می تونید هزاران کاربر رو بصورت رایگان به وبسایت خودتون هدایت کنید و چه چیزی عالی از این !
یکی از‌از روش هایی که امداد می کنه بتونید در گوگل و سایر موتورهای جستجو مرتبه نیکی داشته باشید به کارگیری از تکنیک های بهینه سازی می باشد.
توجه : seo به معنی بهینه سازی تارنما برای تمامی موتورهای جستجو می باشد اما چون گوگل آموزش سئو مشهد بیشترین سهم جست و جوی کاربران دسکتاپ و موبایل رو در چنگ داره بیشتر افراد از seo برای بالا اومدن در گوگل به کار گیری میکنن (دست‌کم در کشور‌ایران اینطوره).
پس بازار رقابت بسیار داغه و کلیه میخوان برسن به مرتبه یک و از طرفی گوگل هم نمی خواد که تکنیک ها و روشهایی که به وسیله اونها به سایتها سکو میده رو کسی بفهمه و برای همین کوشش میکنه به صورت مداوم از طریق تغییر دادن الگوریتم های خودش کاری کنه که هیچکس نفهمه چطور می بایست در گوگل اومد بالا.
اما این وسط افرادی هستند که خوره seo تارنما میباشند و از روش های متعدد تلاش می کنن متوجه بشن پشت پرده گوگل چی می گذره و با آزمایش تکنیک های متعدد در اینک فاش کردن رازهای گوگل هستن. واقعا دستشون درد نکنه :)
پیرو 10 آزمایش بسیار جالب روی بخشهای متفاوت اثر گذار در بهینه سازی و سود اون رو معرفی میکنم که بوسیله بزرگان سئو تارنما در فقید انجام یافته و ما هم به عنوان مخاطب میتونیم از این آزمایشات برای وبسایت های خودمون ایده بگیریم.
آزمایش اول : تکنیک اسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو
برایان دین Brian Dean از وبسایت پر اسم و رسم Backlinko تکنیکی به نام افق خراش Skyscraper نوآوری کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب فایده گرفت به خصوص در کلمات لبریز سرچ و دارای رقابت زیاد.
تکنیک اسمان خراش Skyscraper چیه ؟
این تکنیک میگه در‌صورتی‌که می خواهید روی واژه مالامال رقابتی گوگل شما رو در ورقه اول نمایش بده, اولیه بایستی ملاحظه کنید موقتا چه سایتهایی در برگه نخستین می باشند.سپس مطالب اونها رو تحقیق نمایید و مطلبی در وب سایت خودتون بنویسید که از کل رقبا وقتگیر تر و جامع تر باشه و همگی جوانب واژه و کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه می‌خواهید دیده بشید می بایست برجی بسازید که از باقی برج ها رفیعتر و شیک تر باشه)
به کارگیری از این تکنیک منجر میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک و پیوند بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
یاد‌آوری : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقاله ها میره به ویکیپدیا و همین سبب شده سایت Wikipedia روی همه کلمات بالا باشه و درجه خیر و خوبی داشته باشه.


بهره این آزمایش : استعمال از تکنیک آسمان خراش سبب موفقیت 11 درصدی در وضعیت کلی سئو تارنما و ارتقا 110% ترافیک ورودی تارنما روی واژه و کلمه کلیدی مورد نظر شده


آزمایش دوم : خریدن بک پیوند از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارا هستند تاثیری نداره

یکی بهینه سازی کارهای دارای اسم و رسم استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan بهینه سازی منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک و پیوند ایفا داده.
یک یقین فی مابین بهینه سازی کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ 2 وب سایت متعدد ایجاد کرد و یک ماه فرصت بخشید که این سایتها روی کلمات متفاوت مرتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
آنگاه به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی 70 بک لینک و پیوند داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی درین تارنما وجود داشت) و بعداز یکسری روز تارنما از جايگاه 70 به درجه 3 رسید اما سایتی که پیوند نداشت هیچ تغییر‌و تحول سکو ای نداشت.


منفعت این آزمایش : گرفتن بک پیوند از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر نیکی داره حتی اگه تعداد لینک و پیوند های خروجی تارنما لینک دهنده زیاد باشه

آزمایش سوم : تجربیات کاغذ اولیه گوگل بدون ایجاد کرد لینک

معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از seo کارها که سعی میکنن با نحوه هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به سود برسونن همیشه گمنام و ناشناخته می‌باشند البته آقای متیو وودوارد Matthew Woodward یکی از بلک هت کارهای رتبه یک دنیاست که تجارب بسیار جالبی روی سایتهای متفاوت داره.
ایشون زمانی در سال 2012 اولی بلاگش رو فعال‌سازی می‌کرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ساخت نکنه !


البته چرا ؟ مگه تارنما سوای بک پیوند رتبه میگیره ؟

در جواب این سوال غرض آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب موءثر و کاربردی میتونن خودشون سکو بگیرن فارغ از اینکه سعی کنیم با ساختن پیوند بیاریمشون بالا.
برای این عمل ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقاله ها آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و شکیبایی کرد تا فایده رو ببینه.

و منفعت چی شد ؟ تارنما ایشون پس از چندین ماه بیش تر از 9.600 بک پیوند بصورت طبیعی از 655 دامنه متفاوت بدست آورد و به امداد همینها تونست روی خیلی سرچ ها در برگه اولیه گوگل قرار بگیره و تمامی این موفقیت ها رو وامدار مطالب مفیدش بود فارغ از ساختن حتی یک بک پیوند

آزمایش چهارم : تاثیر لینک و پیوند های داخلی رو هیچ وقت نادیده نگیرید

یکی‌از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر معیار تاثیر و اقتدار پیوند های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار ایفا داد.در حین اجرا این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia بهینه سازی company درجه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی و تازه کار توضیح بدم که سکو 11 یعنی رتبه اولیه از صفحه دوم حاصل گوگل چون هر کاغذ 10 فایده رو نشون میده)


در مرحله اولیه : از یک شیت مهم سایت که مرتبه نه داشت با کلمه کلیدی به صفحه اساسی وبسایت لینک داد.
بهره : تارنما از جايگاه 11 به 10 رسید (آخرین سود شیت اول).
در مرحله دوم : در کلیه صفحات سایتش با واژه و کلمه کلیدی به کاغذ مهم سایتش پیوند بخشید.
نتیجه : سایت از رتبه 10 به 12 سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحه ها سایتش با کلمه و واژه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک بخشید.
بهره : وبسایت از مرتبه 12 به 9 رسید.

بهره کلی : ساخت پیوند داخلی در بین صفحات اساسی تارنما سبب بهبود درجه کلی وبسایت میشه

آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!

اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب وبسایت آشنا باشید مطلقا بارها شنیدید که برای عنوان مطالب می بایست محدودیت در بین 65 تا 70 کاراکتر رو رعایت کنید و درصورتی که طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و .... نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه حاصل بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عنا وین وقتگیر تر هم بصورت بدون نقص نمایش داده میشن :\\\\\\\\\\\\\\\\
همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به تفکر انجام دادن آزمایشی بیافته.


ایشون مقالاتی در سایتش تشکیل داد که مشمول مجموعی از حروف و اعداد سوای دکوراسیون و مضمون‌ بود البته 95 کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد.
در مرحله آن‌گاه مشخص و معلوم شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel به کار گیری میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.


منفعت آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقاله‌ها در گوگل میتونه تا 512 پیکسل طول داشته باشه و بصورت بی نقص هم نمایش داده میشه


آزمایش ششم : در حالتی که لینکهای بهتر وبسایت را اشتباها دیزآوو کنید کارتان تک تک میباشد

یکی‌از مشکلاتی که بخش اعظمی از مدیران سایتها با اون سرگرم هستن اینه که پس از یک‌سری سال عمل تعداد زیادی بک لینک و پیوند بی بها و اسپمی براشون ساخته میشه که ممکنه این لینکها رو خبر خوانها و سایتهای دیگه که مطالب رو اسکن میکنن ساخته باشن یا سایتهای رقیب برای ضربه زدن به جايگاه های دیگر افراد لینکهای اسپم به تعداد بالا تشکیل داد کنن (خداییش این عمل نامردیه ).
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت درجه وب سایت میشن رو از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل به کار گیری می کنیم و با این‌شیوه لینکهای ضعیف رو به گوگل گزاش میکنیم تا اونها رو در نظر نگیره.


برخی از تارنما های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگه نیازی به استفاده از این ابزار نیست و خود گوگل لینکهای اسپمی رو تشخیص میده و ارزش اونها رو نادیده میگیره


ولی یک سوال اینجا پیش میاد :

اگه لینکهای مفید و خوب تارنما رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی میافته؟
آیا این خطا قابل جبرانه و این لینکها برمیگردن؟
برای جستن جواب این سوالها یکی از اساتید بهینه سازی به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی تارنما شخصی خودش انجام داد.
ایشون تمامی 35000 بک لینکی که به وب سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود رو دیزآوو کرد.
بخش اعظمی از این لینکها رنک دار و قدرتنمد بودن و وبسایت ایشون رتبه های خیر و خوبی روی کلمات گوناگون داشت.
بعد از این دیزآوو بازدید سایت ایشون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی رو از دست داد تا جایی که ایشون مجبور شد پوشه دیزآوو رو حذف کنه.
پندار‌می کنید‌ تاثیر این عمل چی بوده ؟
حتی پس از حذف کردن فولدر دیزآوو باز هم تاثیری در جايگاه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

سود آزمایش : Disavow کردن لینکها بسیار خطرناکه و در‌حالتی که لینکهای بهتر تارنما تون رو اشتباها دیزآوو نمایید تاثیر اونها رو کلاً از در میان میبرید و احتمالا هرگز دیگه نمیتونید از قدرت اونها مجددا استعمال نمایید

آزمایش هفتم : هواپیمایی ربایی عجیب در سئو

بسیاری از افراد می‌باشند که شناخته شده و به نوعی سلبریتی تخصص خودشون هستند و با اسم خودشون یا برندشون تارنما دارن و شغل میکنن.
اما آیا میشه سایتون رو روی اسم افراد پر اسم و رسم دیگه بالا بیاریم ؟
اگه این شغل شدنی باشی میتونه خیلی سوء استعمال ها از نام افراد یا موسسات اجرا صورت بگیره 
در هر صورت می بایست بدونید که این عمل شدنیه و اتفاقا برای یکی‌از دارای شهرت ترین غول های seo دانا اتفاق افتاده.
به این فعالیت Hijacking گفته میشه که برای هواپیما رباها به شغل برده میشه و مضمون‌ کلیش اینه که در اختیار گرفتن چیزی رو در مشت خودمون بگیریم.


خوب ببینیم روایت اصلی ترین هواپیما ربایی تاریخ بهینه سازی چی بوده :
دوست خوبمون آقای پتروویچ که آزمایش شماره 2 رو هم ایشون جاری ساختن دادن در یک اقدام جنجالی تلاش کرد روی اسم Rand Fishkin بیاد جايگاه یک گوگل و در کمال تعجب چیره به‌این شغل شد!


معرفی Rand Fishkin

خیلی از seo کارها این آقا رو میشناسن. ایشون موسس یکی مطرح ترین موسسه ها seo عالم با نام MOZ می‌باشند که مقاله‌ها و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در زمینه‌ی سئو ساخت کردن و همچنین پس از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک تامین نکرد ایشون از اتوریتی Authority به عنوان یک واحد سنجش جایگزین برای سنجش واحد سنجش اعتبار سایتها رونمایی کرد.
ایشون یک کدام از لیدرهای سئو در دانا هستند و به عنوان یکی کارآفرین های بلندتر زیر 30 سال فقید شناخته میشن.
و آقای پتروویچ کارایی کرد روی سرچ اسم این فرد بیاد رتبه یک و جاشو بگیره (این عمل فوق العاده دشوار و شاید نشدنی به لحاظ میاد چون ایشون فوق العاده شناخته گردیده‌است و نمیشه به راحتی اسمش رو hijack کرد).


آقای پتروویچ با امداد شیوه های تحت تونست جای آقای فیشکین رو بگیره :

مطالب وبسایت ایشون رو بصورت کامل در وبسایت خودش کپی کرد و لینکهای حاذق براش ساخت.
مطالب وب سایت رو در شبکه‌های‌مردمی به وسیله اینفلوئنسر ها منتشر کرد.
در تارنما اساسی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای سکو به دست آوردن سایت خودش بهره برد.
توضیح : آقای پتروویچ ساکن استرالیا می باشند و با این روشها تونستن در سرچ هایی که از درون استرالیا اجرا می‌شد روی اسم Rand Fishkin بیان سکو اول گوگل.

بهره کلی : تهاجم ها Hijacking میتونن سبب ساز سوء به کار گیری خطرناکی از اسم شما و برندتون بشن و می بایست همیشه مراقب این اتفاق باشید

آزمایش هشتم : لایک و شیر فیسبوک اهمیتی در بهینه سازی وب سایت نداره

بسیاری از سئو کارها اعتقاد دارند که social signal یا همون لایک و شیر شدن مطالب در شبکه های عمومی در سئو تاثیر داره و سبب ساز دستیابی نتیجه ها عالی میشه.
برای یافت کردن جواب این سوال آقای Eric Enge آزمایشی ترتیب بخشید تا بتونه تست کنه لایک و شیر فیسبوک چقدر روی ترازو ایندکس شدن و جايگاه سایتها تاثیر گذاره
برای این آزمایش ایشون 6 شیت گوناگون در 3 وبسایت منتشر کرد فارغ از اینکه هیچ لینکی به این صفحات از بیرون وجود داشته باشه.


یعنی فقط افرادی که لینک و پیوند بی واسطه مطالب رو داشتن میتونستن واردش بشن و هیچ لینک داخلی و بک لینکی از هیچ جا برای اون مطالب ایجاد کرد نشد پس خزنده های گوگل هم راهی برای دسترسی به این صفحه ها نداشتن.


در مرحله اول : برای هر کدوم از این صفحه ها نزدیک به 800 لایک از طریق فیسبوک ساخت شد و افراد مجموع این صفحه ها رو لایک کردن که در سود این صفحات حتی‌د‌ر گوگل ایندکس هم نشدن.
در مرحله دوم : همان صفحه ها این بار 800 بار توسط افراد گوناگون بازنشر Share شدن در فیسبوک و این بار هم پس از یک هفته هیچکدوم از این صفحات در گوگل ایندکس هم نشده بودن.

این روز ها همه درپی استحصال جايگاه 1 گوگل میباشند
شما چطور ؟
در حالتی که شما هم سایتی دارید که متاع یا خدماتی را عرضه می‌کنید مسلما کسب سکو آموزش سئو در مشهد های بلندتر گوگل برای شما مهمه چون از طریق گوگل می تونید هزاران کاربر رو بصورت رایگان به وبسایت خودتون هدایت کنید و چه چیزی عالی از این !
یکی از‌از روش هایی که امداد می کنه بتونید در گوگل و سایر موتورهای جستجو مرتبه نیکی داشته باشید به کارگیری از تکنیک های بهینه سازی می باشد.
توجه : seo به معنی بهینه سازی تارنما برای تمامی موتورهای جستجو می باشد اما چون گوگل آموزش سئو مشهد بیشترین سهم جست و جوی کاربران دسکتاپ و موبایل رو در چنگ داره بیشتر افراد از seo برای بالا اومدن در گوگل به کار گیری میکنن (دست‌کم در کشور‌ایران اینطوره).
پس بازار رقابت بسیار داغه و کلیه میخوان برسن به مرتبه یک و از طرفی گوگل هم نمی خواد که تکنیک ها و روشهایی که به وسیله اونها به سایتها سکو میده رو کسی بفهمه و برای همین کوشش میکنه به صورت مداوم از طریق تغییر دادن الگوریتم های خودش کاری کنه که هیچکس نفهمه چطور می بایست در گوگل اومد بالا.
اما این وسط افرادی هستند که خوره seo تارنما میباشند و از روش های متعدد تلاش می کنن متوجه بشن پشت پرده گوگل چی می گذره و با آزمایش تکنیک های متعدد در اینک فاش کردن رازهای گوگل هستن. واقعا دستشون درد نکنه :)
پیرو 10 آزمایش بسیار جالب روی بخشهای متفاوت اثر گذار در بهینه سازی و سود اون رو معرفی میکنم که بوسیله بزرگان سئو تارنما در فقید انجام یافته و ما هم به عنوان مخاطب میتونیم از این آزمایشات برای وبسایت های خودمون ایده بگیریم.
آزمایش اول : تکنیک اسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو
برایان دین Brian Dean از وبسایت پر اسم و رسم Backlinko تکنیکی به نام افق خراش Skyscraper نوآوری کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب فایده گرفت به خصوص در کلمات لبریز سرچ و دارای رقابت زیاد.
تکنیک اسمان خراش Skyscraper چیه ؟
این تکنیک میگه در‌صورتی‌که می خواهید روی واژه مالامال رقابتی گوگل شما رو در ورقه اول نمایش بده, اولیه بایستی ملاحظه کنید موقتا چه سایتهایی در برگه نخستین می باشند.سپس مطالب اونها رو تحقیق نمایید و مطلبی در وب سایت خودتون بنویسید که از کل رقبا وقتگیر تر و جامع تر باشه و همگی جوانب واژه و کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه می‌خواهید دیده بشید می بایست برجی بسازید که از باقی برج ها رفیعتر و شیک تر باشه)
به کارگیری از این تکنیک منجر میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک و پیوند بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
یاد‌آوری : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقاله ها میره به ویکیپدیا و همین سبب شده سایت Wikipedia روی همه کلمات بالا باشه و درجه خیر و خوبی داشته باشه.


بهره این آزمایش : استعمال از تکنیک آسمان خراش سبب موفقیت 11 درصدی در وضعیت کلی سئو تارنما و ارتقا 110% ترافیک ورودی تارنما روی واژه و کلمه کلیدی مورد نظر شده


آزمایش دوم : خریدن بک پیوند از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارا هستند تاثیری نداره

یکی بهینه سازی کارهای دارای اسم و رسم استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan بهینه سازی منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک و پیوند ایفا داده.
یک یقین فی مابین بهینه سازی کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ 2 وب سایت متعدد ایجاد کرد و یک ماه فرصت بخشید که این سایتها روی کلمات متفاوت مرتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
آنگاه به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی 70 بک لینک و پیوند داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی درین تارنما وجود داشت) و بعداز یکسری روز تارنما از جايگاه 70 به درجه 3 رسید اما سایتی که پیوند نداشت هیچ تغییر‌و تحول سکو ای نداشت.


منفعت این آزمایش : گرفتن بک پیوند از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر نیکی داره حتی اگه تعداد لینک و پیوند های خروجی تارنما لینک دهنده زیاد باشه

آزمایش سوم : تجربیات کاغذ اولیه گوگل بدون ایجاد کرد لینک

معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از seo کارها که سعی میکنن با نحوه هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به سود برسونن همیشه گمنام و ناشناخته می‌باشند البته آقای متیو وودوارد Matthew Woodward یکی از بلک هت کارهای رتبه یک دنیاست که تجارب بسیار جالبی روی سایتهای متفاوت داره.
ایشون زمانی در سال 2012 اولی بلاگش رو فعال‌سازی می‌کرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ساخت نکنه !


البته چرا ؟ مگه تارنما سوای بک پیوند رتبه میگیره ؟

در جواب این سوال غرض آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب موءثر و کاربردی میتونن خودشون سکو بگیرن فارغ از اینکه سعی کنیم با ساختن پیوند بیاریمشون بالا.
برای این عمل ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقاله ها آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و شکیبایی کرد تا فایده رو ببینه.

و منفعت چی شد ؟ تارنما ایشون پس از چندین ماه بیش تر از 9.600 بک پیوند بصورت طبیعی از 655 دامنه متفاوت بدست آورد و به امداد همینها تونست روی خیلی سرچ ها در برگه اولیه گوگل قرار بگیره و تمامی این موفقیت ها رو وامدار مطالب مفیدش بود فارغ از ساختن حتی یک بک پیوند

آزمایش چهارم : تاثیر لینک و پیوند های داخلی رو هیچ وقت نادیده نگیرید

یکی‌از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر معیار تاثیر و اقتدار پیوند های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار ایفا داد.در حین اجرا این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia بهینه سازی company درجه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی و تازه کار توضیح بدم که سکو 11 یعنی رتبه اولیه از صفحه دوم حاصل گوگل چون هر کاغذ 10 فایده رو نشون میده)


در مرحله اولیه : از یک شیت مهم سایت که مرتبه نه داشت با کلمه کلیدی به صفحه اساسی وبسایت لینک داد.
بهره : تارنما از جايگاه 11 به 10 رسید (آخرین سود شیت اول).
در مرحله دوم : در کلیه صفحات سایتش با واژه و کلمه کلیدی به کاغذ مهم سایتش پیوند بخشید.
نتیجه : سایت از رتبه 10 به 12 سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحه ها سایتش با کلمه و واژه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک بخشید.
بهره : وبسایت از مرتبه 12 به 9 رسید.

بهره کلی : ساخت پیوند داخلی در بین صفحات اساسی تارنما سبب بهبود درجه کلی وبسایت میشه

آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!

اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب وبسایت آشنا باشید مطلقا بارها شنیدید که برای عنوان مطالب می بایست محدودیت در بین 65 تا 70 کاراکتر رو رعایت کنید و درصورتی که طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و .... نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه حاصل بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عنا وین وقتگیر تر هم بصورت بدون نقص نمایش داده میشن :\\\\\\\\\\\\\\\\
همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به تفکر انجام دادن آزمایشی بیافته.


ایشون مقالاتی در سایتش تشکیل داد که مشمول مجموعی از حروف و اعداد سوای دکوراسیون و مضمون‌ بود البته 95 کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد.
در مرحله آن‌گاه مشخص و معلوم شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel به کار گیری میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.


منفعت آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقاله‌ها در گوگل میتونه تا 512 پیکسل طول داشته باشه و بصورت بی نقص هم نمایش داده میشه


آزمایش ششم : در حالتی که لینکهای بهتر وبسایت را اشتباها دیزآوو کنید کارتان تک تک میباشد

یکی‌از مشکلاتی که بخش اعظمی از مدیران سایتها با اون سرگرم هستن اینه که پس از یک‌سری سال عمل تعداد زیادی بک لینک و پیوند بی بها و اسپمی براشون ساخته میشه که ممکنه این لینکها رو خبر خوانها و سایتهای دیگه که مطالب رو اسکن میکنن ساخته باشن یا سایتهای رقیب برای ضربه زدن به جايگاه های دیگر افراد لینکهای اسپم به تعداد بالا تشکیل داد کنن (خداییش این عمل نامردیه ).
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت درجه وب سایت میشن رو از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل به کار گیری می کنیم و با این‌شیوه لینکهای ضعیف رو به گوگل گزاش میکنیم تا اونها رو در نظر نگیره.


برخی از تارنما های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگه نیازی به استفاده از این ابزار نیست و خود گوگل لینکهای اسپمی رو تشخیص میده و ارزش اونها رو نادیده میگیره


ولی یک سوال اینجا پیش میاد :

اگه لینکهای مفید و خوب تارنما رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی میافته؟
آیا این خطا قابل جبرانه و این لینکها برمیگردن؟
برای جستن جواب این سوالها یکی از اساتید بهینه سازی به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی تارنما شخصی خودش انجام داد.
ایشون تمامی 35000 بک لینکی که به وب سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود رو دیزآوو کرد.
بخش اعظمی از این لینکها رنک دار و قدرتنمد بودن و وبسایت ایشون رتبه های خیر و خوبی روی کلمات گوناگون داشت.
بعد از این دیزآوو بازدید سایت ایشون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی رو از دست داد تا جایی که ایشون مجبور شد پوشه دیزآوو رو حذف کنه.
پندار‌می کنید‌ تاثیر این عمل چی بوده ؟
حتی پس از حذف کردن فولدر دیزآوو باز هم تاثیری در جايگاه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

سود آزمایش : Disavow کردن لینکها بسیار خطرناکه و در‌حالتی که لینکهای بهتر تارنما تون رو اشتباها دیزآوو نمایید تاثیر اونها رو کلاً از در میان میبرید و احتمالا هرگز دیگه نمیتونید از قدرت اونها مجددا استعمال نمایید

آزمایش هفتم : هواپیمایی ربایی عجیب در سئو

بسیاری از افراد می‌باشند که شناخته شده و به نوعی سلبریتی تخصص خودشون هستند و با اسم خودشون یا برندشون تارنما دارن و شغل میکنن.
اما آیا میشه سایتون رو روی اسم افراد پر اسم و رسم دیگه بالا بیاریم ؟
اگه این شغل شدنی باشی میتونه خیلی سوء استعمال ها از نام افراد یا موسسات اجرا صورت بگیره 
در هر صورت می بایست بدونید که این عمل شدنیه و اتفاقا برای یکی‌از دارای شهرت ترین غول های seo دانا اتفاق افتاده.
به این فعالیت Hijacking گفته میشه که برای هواپیما رباها به شغل برده میشه و مضمون‌ کلیش اینه که در اختیار گرفتن چیزی رو در مشت خودمون بگیریم.


خوب ببینیم روایت اصلی ترین هواپیما ربایی تاریخ بهینه سازی چی بوده :
دوست خوبمون آقای پتروویچ که آزمایش شماره 2 رو هم ایشون جاری ساختن دادن در یک اقدام جنجالی تلاش کرد روی اسم Rand Fishkin بیاد جايگاه یک گوگل و در کمال تعجب چیره به‌این شغل شد!


معرفی Rand Fishkin

خیلی از seo کارها این آقا رو میشناسن. ایشون موسس یکی مطرح ترین موسسه ها seo عالم با نام MOZ می‌باشند که مقاله‌ها و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در زمینه‌ی سئو ساخت کردن و همچنین پس از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک تامین نکرد ایشون از اتوریتی Authority به عنوان یک واحد سنجش جایگزین برای سنجش واحد سنجش اعتبار سایتها رونمایی کرد.
ایشون یک کدام از لیدرهای سئو در دانا هستند و به عنوان یکی کارآفرین های بلندتر زیر 30 سال فقید شناخته میشن.
و آقای پتروویچ کارایی کرد روی سرچ اسم این فرد بیاد رتبه یک و جاشو بگیره (این عمل فوق العاده دشوار و شاید نشدنی به لحاظ میاد چون ایشون فوق العاده شناخته گردیده‌است و نمیشه به راحتی اسمش رو hijack کرد).


آقای پتروویچ با امداد شیوه های تحت تونست جای آقای فیشکین رو بگیره :

مطالب وبسایت ایشون رو بصورت کامل در وبسایت خودش کپی کرد و لینکهای حاذق براش ساخت.
مطالب وب سایت رو در شبکه‌های‌مردمی به وسیله اینفلوئنسر ها منتشر کرد.
در تارنما اساسی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای سکو به دست آوردن سایت خودش بهره برد.
توضیح : آقای پتروویچ ساکن استرالیا می باشند و با این روشها تونستن در سرچ هایی که از درون استرالیا اجرا می‌شد روی اسم Rand Fishkin بیان سکو اول گوگل.

بهره کلی : تهاجم ها Hijacking میتونن سبب ساز سوء به کار گیری خطرناکی از اسم شما و برندتون بشن و می بایست همیشه مراقب این اتفاق باشید

آزمایش هشتم : لایک و شیر فیسبوک اهمیتی در بهینه سازی وب سایت نداره

بسیاری از سئو کارها اعتقاد دارند که social signal یا همون لایک و شیر شدن مطالب در شبکه های عمومی در سئو تاثیر داره و سبب ساز دستیابی نتیجه ها عالی میشه.
برای یافت کردن جواب این سوال آقای Eric Enge آزمایشی ترتیب بخشید تا بتونه تست کنه لایک و شیر فیسبوک چقدر روی ترازو ایندکس شدن و جايگاه سایتها تاثیر گذاره
برای این آزمایش ایشون 6 شیت گوناگون در 3 وبسایت منتشر کرد فارغ از اینکه هیچ لینکی به این صفحات از بیرون وجود داشته باشه.


یعنی فقط افرادی که لینک و پیوند بی واسطه مطالب رو داشتن میتونستن واردش بشن و هیچ لینک داخلی و بک لینکی از هیچ جا برای اون مطالب ایجاد کرد نشد پس خزنده های گوگل هم راهی برای دسترسی به این صفحه ها نداشتن.


در مرحله اول : برای هر کدوم از این صفحه ها نزدیک به 800 لایک از طریق فیسبوک ساخت شد و افراد مجموع این صفحه ها رو لایک کردن که در سود این صفحات حتی‌د‌ر گوگل ایندکس هم نشدن.
در مرحله دوم : همان صفحه ها این بار 800 بار توسط افراد گوناگون بازنشر Share شدن در فیسبوک و این بار هم پس از یک هفته هیچکدوم از این صفحات در گوگل ایندکس هم نشده بودن.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 507
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 128
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 56
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 45037
  • بازدید کلی : 68888
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی