loading...

آموزش سئو در مشهد

بازدید : 28
شنبه 24 دی 1401 زمان : 9:42

PBN چیست؟ یکی از شگردهایی که به افزایش ترافیک وب سایت و درایت از برند کمک می کند. با این تکنیک خواهیم توانست شبکه ای از محتواها را برای سایت خود بسازیم که مهم‌ترین دستاورد آن دریافت بک پیوند بیشتر می باشد. تا انتهای این راهنما هم پا seo باشید تا ببینیم که pbn چیست و نقاط قوت و ضعف آن کدام اند؟
PBN چیست؟
PBN مخفف عبارت Private Blog Network هست که می اقتدار آن را «شبکه بلاگ آموزش سئو در مشهد سری» ترجمه کرد. PBN شبکه ای از چندین وب سایت هست که کلیه آن‌ها مالک یکسانی دارا هستند! اما هدف pbn چیست؟
وب سایت های داخل این شبکه محتواهای متنوعی را درباره یک زمینه کلی خاص منتشر می کنند. هرمورد از آن ها هم روی سئوی اتومات می کنند تا گوگل روی آن ها به عنوان یک تارنما با کیفیت و معتبر حساب کند. آنگاه نوبت به بخش اصلی روایت می رسد. جایی که این وب سایت ها به یک تارنما آموزش سئو مشهد اصلی لینک و پیوند می دهند.
فرض فرمائید سایتی به نام «example.com» دارید و می خواهید سئوی این وبسایت را ارتقاء دهید. پس یک کدام از مهم‌ترین اهدافتان دریافت بک پیوند های بیشتر می باشد. احتمالاً طریق های مختلفی را امتحان میکنید. اما می توانید یک PBN برای خودتان بسازید.
برای این فعالیت یک سری وب سایت دیگر هم فعال سازی میکنید. این تارنما ها شبکه سری شما محسوب می‌شوند. آنگاه محتواهای مختلفی را برای هر مورد از آن ها ساخت می کنید. پس از آن‌ها به دامنه example.com لینک می دهید. گوگل هرکدام از این سایت ها را یک منبع غیر وابسته می داند که صاحبان مجزایی دارا‌هستند. بدین ترتیب تصور می کند که این تارنما های دیگر هستند که به شما لینک می دهند. پس هرمورد از این پیوند ها، یک بک پیوند باارزش برای example.com محسوب می شوند.
PBN را می قدرت نوعی مرزعه لینک دانست!
مرزعه لینک و پیوند یا Link Farm، صفحاتی با لینک و پیوند های زیاد می‌باشند. شاید در نگاه اولیه این کاغذ تنها شامل محتوا باشد؛ اما خود محتوا و اِلِمان های دیگر شیت، مملوء از پیوند های مختلف می باشند. از آنجایی که در PBN تعداد زیادی لینک و پیوند داریم، خواهیم توانست آن را نوع خاصی از مزرعه لینک و پیوند بدانیم.
تمامی تارنما های یک شبکه وب لاگ محرمانه باید سئوی نه داشته باشند!
وقتی یک شبکه وبلاگ خصوصی می سازید، باید برای seo کردن کل وبسایت های PBN خود وقت بگذارید. چرا؟ چون بک پیوند هایی برای گوگل قیمت دارا هستند که از سمت سایت های معتبر باشند.
یعنی در صورتیکه ما از سایتی بک لینک و پیوند داشته باشیم که خودش سئوی خیر ندارد، این بک لینک و پیوند قیمت پاره ای دارد. در مقابل، هر چه سایتی که به لینک میدهد سئوی بهتری داشته باشد و جايگاه و Domain Authority بالاتری داشته باشد، بک لینکی که از آن می‌گیریم هم با ارزش تر می‌باشد.
چرا بک لینک و پیوند انقدر اساسی می باشد؟
گوگل همیشه تلاش می کند که واحد سنجش اعتبار وب سایت ها را به طریق های متعدد بسنجد و تارنما های معتبرتر را در صدر لیست نتایج خود علامت دهد. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که اعتبار وب سایت ها را اثبات می کند، بک لینک هست.
این که سایت دیگری حاضر باشد به شما لینک و پیوند بدهند، از حیث گوگل یعنی اعتبار شمارا تضمین کرده است. به همین خاطر نیز وبسایت هایی که بک پیوند بیشتری دارا هستند، نزد گوگل معتبرترند و شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به مرتبه های برتر را دارند.
نکه: می‌توانید در درباره «نقش بک لینک در بهینه سازی وب سایت» بیشتر بدانید.
چه گونه PBN بسازیم؟
موقتی که می دانید بک لینک و پیوند PBN چیست، باید ببینیم چطور می توانیم چنین شبکه ای داشته باشیم؟ برای ساخت یک شبکه وب لاگ محرمانه دو شیوه دارید. یا این که چند وبسایت را از شروع طراحی و سئو نمائید، یا این که از دامنه های منقضی شده استفاده فرمائید.

بهینه سازی کردن وبسایت جدید
خب این شیوه زمانبر می‌باشد. شاید طراحی آنها با وردپرس مجال کمتری ببرد، اما سئو کردن آنها به طبعً طولانی می باشد. نسبتاًً تمامی آن کارهایی را که برای سئوی سایت اصلی خود (example.com در مثال بالا) اجرا می دهید را بایستی برای این وب سایت ها هم ایفا دهید.

شاید سئوی این سایت ها به نسبت وبسایت اصلیتان حق تقدم نباشد، اما به هر اکنون چنانچه همگی سایت های داخل PBN شما سئوی نیکی نداشته باشند، دستاوردهای فوق العاده ای نخواهید داشت.

استفاده از دامنه های منقضی شده
درصورتی که فکر‌می‌کنید‌ زمان کافی برای سئو کردن این تارنما ها را ندارید، می توانید به جای تشکیل داد یک تارنما نو و صفر، از دامنه های منقضی شده استعمال کنید. دامنه هایی می باشند که دیگر سایتی روی آن‌ها فعال نیست؛ اما پیش از اینً که فعال بوده اند، سئوی نیکی داشته اند.

با تهیه این دامنه و فعال سازی یک وب سایت روی آن‌ها، درواقع از اعتبار سئوی قبلیشان به کارگیری میکنید. براین اساس یکسری قدم جلوترید و موردنیاز نیست سئوی آنها را از صفر آغاز نمایید.

هاست PBN، روشی برای رئیس شل تر شبکه وب لاگ محرمانه
در موقعیت ساده می بایست هریک از تارنما های PBN را روی یک هاست و سرور مستقل بالا بیاورید. البته نحوه شل تری هم هست! بخش اعظمی از شرکتهای هاستینگ، خدماتی دارا هستند تحت عنوان «هاست PBN». در حالتی‌که این سرویس را تهیه و تنظیم نمائید، میتوانید تمامی تارنما های شبکه خود را روی یک هاست و سرور داشته باشید و به تمامی آن ها در یک پنل مدیریتیِ واحد، به صورت منسجم رسیدگی نمایید.

PBN صرفا گروهی از سایت نیست!
افراد زیادی می‌باشند که هم زمان یک‌سری وب سایت دارا‌هستند. ولی هر گروهی از وب سایت ها، PBN محسوب نمیشود. چراکه صرفا غرض شبکه وب لاگ خصوصی، تبلیغ و بک لینک و پیوند سازی برای یک سایت خاص می‌باشد.

بر این اساس، در صورتی‌که چند سایت دارید، ولی هر کدام از آن ها عملکردهای مستقلی (مثل فروش کالا) دارند، این وبسایت ها PBN محسوب نمی‌شوند.

مزایای PBN چیست؟


بالاتر به مزایای اساسی این شبکه ها اشاره کردیم که دریافت بک لینک بیشتر و ارتقاء ترافیک وب سایت اساسی بود. ولی 4 امتیاز دیگر را هم با مرزعه لینک و پیوند PBNها خوا هیم داشت.

۱/ ارتقاء سکو سریع تر
در شرایطی‌که بپرسید مهم‌ترین نقطه وقت BPN چیست، می گوییم این که با دستکم کارایی ممکن، تعداد زیادی بک لینک به دست می آورید. به خصوص در‌حالتی که وب سایت های شبکه خود را روی دامنه های منقضی شده ساخته باشید که اعتبار بالایی دارند، هریک از این بک لینک و پیوند ها یک ستاره درخشان برای سایتتان محسوب میشوند.

نکته: یادتان نرود که حتی در نحوه مرزعه پیوند PBN هم نباید تعداد زیادی بک لینک را در برهه زمانی کوتاهی برای خود بسازید. چون به هر موقتا گوگل به تصنعی و مصنوعی بودن آن‌ها تردید کرده و جریمه تان خواهد کرد.

۲/ صرفه جویی در هزینه ها
روش های جذب بک لینک طبیعی بدون‌پول هستند و ولی بسیار وقت گیر. در مقابل، شیوه های دریافت بک لینک و پیوند مصنوعی یا پولی مجال کمتری را می طلبند؛ ولی هزینه برند. طرز هایی مثل فعال‌ساز‌ی کمپین های رپورتاژ آگهی، کارآمد و داهیانه اند، ولی نیاز به دارایی نسبتاً زیادی دارا هستند.

این در حالی است که ایجاد کرد PBN یکی‌از مقرون به صرفه ترین شیوه های ساخت بک لینک و پیوند است. صحت دارد که فعال سازی و سئوی وب سایت های این شبکه هزینه هایی دارد، اما باز هم این طریق به نسبت راه‌های دیگر هزینه کمتری می برد. به خصوص در صورتیکه دامنه های منقضی شده ارزان تر را خریداری فرمایید.

۳/ افزایش درآمد
چنانچه شبکه خود را باقدرت بسازید، کاربران بیشتری وارد وبسایت اصلی شما می شوند. براین اساس در صورتیکه تولیدها یا خدمات مفیدی داشته باشید، نرخ تبدیل و در پی آن نرخ رجوع سرمایه حصول و کارتان پرورش فوق العاده ای خواهد داشت.

علاوه بر این، درصورتی که وبسایت های شبکه تان از دید سئو شرایط نه داشته باشند، می توانید به سایت های دیگر هم بک پیوند بفروشید. مثلاً وبسایت هایتان را به منابع چاپ رپورتاژ تبدیل فرمایید و در ازای دریافت مبلغی مشخص و معلوم از وبسایت های دیگر، پست های مهمان آنان را منتشر کرده و به آنان بک لینک و پیوند بدهید.

۴/ فرصتی برای پوشش دادن قدرتمندتر لغت ها کلیدی
همان طور که می دانید هنگامی یک بک لینک می گیرید، گوگل برایش اصلی هست که این بک لینک و پیوند از چه محتوایی و با چه Anchor Textای به شما داده شد‌ه‌است.

مثلاً در شرایطی‌که عبارت «فراگیری بهینه سازی» به شما لینک و پیوند شده باشد، گوگل این عبارت را هم جزو لغت ها کلیدی وب سایت شما حساب می کند. یعنی احتمال این که وبسایت اساسی تان که این بک پیوند را گرفته، دقیقاً برای همین واژه و کلمه کلیدی مرتبه بندی گردد بیشتر می‌گردد.

بدین ترتیب می توانید از سایت های شبکه PBN خود، با انکر تکست هایی که برایتان اصلی می باشد به سایت اساسی خود پیوند بدهید. با این نحوه بی آلایش، هم می‌توانید روی لغت ها کلیدی اصلی خود بیشتر مانُور بدهید و هم می توانید طیف وسیع تری از کلمات را پوشش دهید.

معایب PBN چیست؟


با وجود مزایی طلایی بالا، نباید یک طرفه به حاکم برویم و معایب و ریسک های بک لینک و پیوند PBN را نادیده بگیریم. پس بیایید ببینیم که 3 نقطه ضعف اصلی PBN چیست؟

1/ ارتقاء احتمال هزینه های مایحتاج برای PBN
چرا میگوییم شاید هزینه هایتان بیشتر گردد؟ بیایید فرایند حاصل یک شبکه وبلاگ سری را مرور کنیم:

سئوی وب سایت شما خوب شده و دوست داستنی تر میشوید.
ربات های خزنده گوگل شما‌را دقیق تر تفحص کرده و با شما مشقت بار گیرانه تر واکنش می‌خورد.
می بایست از دامنه هایی بک لینک بگیرید که معتبرترند. به این ترتیب باید هزینه بیشتری صرف فرمائید تا سئوی سایت های دیگر شبکه خود را بهتر و خوب دهید. به علاوه باید متن هایی که از آن‌ها به خودتان بک لینک می دهید را هم توانا تر و جامع تر بنویسید. پس شاید مورد نیاز باشد از خدمات ساخت و ساز محتوا در موسسه ها بهینه سازی استعمال کرده و این نصیب را برون سپاری نمائید.
۲/ ارتقاء زمان مورد نیاز برای مدیریت شبکه وب لاگ ها
به‌دنبال آیتم قبلی، هر چه شبکه محرمانه وبلاگتان گران قدر تر خواهد شد، مطالعه به آن هم زمانبرتر شود. به خصوص در‌حالتی که نخواهید که نیروی بیشتری اضافه کنید، ایجاد کرد محتواهای بیشتر و عالی، عیب یابی سئوی وب سایت های شبکه، مدیر شبکه بک لینک ها و … زمان بسیار بیشتری را از شما خواهد توفیق.

۳/ ریسک جریمه شدن به وسیله گوگل
این که گوگل تصنعی بودن بک لینک هایتان را بفهمد و جریمه تان کند، یک ریسک همیشگی برای صاحبان PBN می باشد. فعلا بسته به‌این که چه قدر بک لینک مصنوعی ساخته باشید، نوع جریمه متعدد هست. می تواند در حد کاهش رتبه باشد یا در درجات بالاتر، به پنالتی شدن وبسایت و خارج شدن آن از تمام حاصل گوگل ختم خواهد شد!

اعتنا نمایید که در صورتیکه گوگل متوجه وجود این شبکه شود، دیگر نمی توانید از هیچ کدام از سایت های PBN خود برای پیوند سازی استعمال کنید. در این‌حالت‌ درصورتی که بخواهید بعداً دوباره چنین شبکه ای داشته باشید، بایستی یک شبکه با دامنه های تازه بسازید.

در نقطه نهایی
اکنون که می دانید pbn چیست، بایستی بگوییم که این تکنیک در سال 2022 نیز مثل سال های قبل هنوز یکی‌از بهترین شیوه ها برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند میباشد. با این اینک، بایستی برای مدیریت شبکه خود و تعداد و نوع بک لینک ها طرح ریزی داشته باشید تا ریسک جریمه شدن به وسیله گوگل را به دست‌کم برسانید.

از این که تا نقطه پایان این مقاله همپا ما بودید، سپاسگزاریم. در صورتی سؤالی درباره شبکه های بلاگ محرمانه دارید، می‌توانید در قسمت نظریات با ما در تماس باشید.

PBN چیست؟ یکی از شگردهایی که به افزایش ترافیک وب سایت و درایت از برند کمک می کند. با این تکنیک خواهیم توانست شبکه ای از محتواها را برای سایت خود بسازیم که مهم‌ترین دستاورد آن دریافت بک پیوند بیشتر می باشد. تا انتهای این راهنما هم پا seo باشید تا ببینیم که pbn چیست و نقاط قوت و ضعف آن کدام اند؟
PBN چیست؟
PBN مخفف عبارت Private Blog Network هست که می اقتدار آن را «شبکه بلاگ آموزش سئو در مشهد سری» ترجمه کرد. PBN شبکه ای از چندین وب سایت هست که کلیه آن‌ها مالک یکسانی دارا هستند! اما هدف pbn چیست؟
وب سایت های داخل این شبکه محتواهای متنوعی را درباره یک زمینه کلی خاص منتشر می کنند. هرمورد از آن ها هم روی سئوی اتومات می کنند تا گوگل روی آن ها به عنوان یک تارنما با کیفیت و معتبر حساب کند. آنگاه نوبت به بخش اصلی روایت می رسد. جایی که این وب سایت ها به یک تارنما آموزش سئو مشهد اصلی لینک و پیوند می دهند.
فرض فرمائید سایتی به نام «example.com» دارید و می خواهید سئوی این وبسایت را ارتقاء دهید. پس یک کدام از مهم‌ترین اهدافتان دریافت بک پیوند های بیشتر می باشد. احتمالاً طریق های مختلفی را امتحان میکنید. اما می توانید یک PBN برای خودتان بسازید.
برای این فعالیت یک سری وب سایت دیگر هم فعال سازی میکنید. این تارنما ها شبکه سری شما محسوب می‌شوند. آنگاه محتواهای مختلفی را برای هر مورد از آن ها ساخت می کنید. پس از آن‌ها به دامنه example.com لینک می دهید. گوگل هرکدام از این سایت ها را یک منبع غیر وابسته می داند که صاحبان مجزایی دارا‌هستند. بدین ترتیب تصور می کند که این تارنما های دیگر هستند که به شما لینک می دهند. پس هرمورد از این پیوند ها، یک بک پیوند باارزش برای example.com محسوب می شوند.
PBN را می قدرت نوعی مرزعه لینک دانست!
مرزعه لینک و پیوند یا Link Farm، صفحاتی با لینک و پیوند های زیاد می‌باشند. شاید در نگاه اولیه این کاغذ تنها شامل محتوا باشد؛ اما خود محتوا و اِلِمان های دیگر شیت، مملوء از پیوند های مختلف می باشند. از آنجایی که در PBN تعداد زیادی لینک و پیوند داریم، خواهیم توانست آن را نوع خاصی از مزرعه لینک و پیوند بدانیم.
تمامی تارنما های یک شبکه وب لاگ محرمانه باید سئوی نه داشته باشند!
وقتی یک شبکه وبلاگ خصوصی می سازید، باید برای seo کردن کل وبسایت های PBN خود وقت بگذارید. چرا؟ چون بک پیوند هایی برای گوگل قیمت دارا هستند که از سمت سایت های معتبر باشند.
یعنی در صورتیکه ما از سایتی بک لینک و پیوند داشته باشیم که خودش سئوی خیر ندارد، این بک لینک و پیوند قیمت پاره ای دارد. در مقابل، هر چه سایتی که به لینک میدهد سئوی بهتری داشته باشد و جايگاه و Domain Authority بالاتری داشته باشد، بک لینکی که از آن می‌گیریم هم با ارزش تر می‌باشد.
چرا بک لینک و پیوند انقدر اساسی می باشد؟
گوگل همیشه تلاش می کند که واحد سنجش اعتبار وب سایت ها را به طریق های متعدد بسنجد و تارنما های معتبرتر را در صدر لیست نتایج خود علامت دهد. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که اعتبار وب سایت ها را اثبات می کند، بک لینک هست.
این که سایت دیگری حاضر باشد به شما لینک و پیوند بدهند، از حیث گوگل یعنی اعتبار شمارا تضمین کرده است. به همین خاطر نیز وبسایت هایی که بک پیوند بیشتری دارا هستند، نزد گوگل معتبرترند و شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به مرتبه های برتر را دارند.
نکه: می‌توانید در درباره «نقش بک لینک در بهینه سازی وب سایت» بیشتر بدانید.
چه گونه PBN بسازیم؟
موقتی که می دانید بک لینک و پیوند PBN چیست، باید ببینیم چطور می توانیم چنین شبکه ای داشته باشیم؟ برای ساخت یک شبکه وب لاگ محرمانه دو شیوه دارید. یا این که چند وبسایت را از شروع طراحی و سئو نمائید، یا این که از دامنه های منقضی شده استفاده فرمائید.

بهینه سازی کردن وبسایت جدید
خب این شیوه زمانبر می‌باشد. شاید طراحی آنها با وردپرس مجال کمتری ببرد، اما سئو کردن آنها به طبعً طولانی می باشد. نسبتاًً تمامی آن کارهایی را که برای سئوی سایت اصلی خود (example.com در مثال بالا) اجرا می دهید را بایستی برای این وب سایت ها هم ایفا دهید.

شاید سئوی این سایت ها به نسبت وبسایت اصلیتان حق تقدم نباشد، اما به هر اکنون چنانچه همگی سایت های داخل PBN شما سئوی نیکی نداشته باشند، دستاوردهای فوق العاده ای نخواهید داشت.

استفاده از دامنه های منقضی شده
درصورتی که فکر‌می‌کنید‌ زمان کافی برای سئو کردن این تارنما ها را ندارید، می توانید به جای تشکیل داد یک تارنما نو و صفر، از دامنه های منقضی شده استعمال کنید. دامنه هایی می باشند که دیگر سایتی روی آن‌ها فعال نیست؛ اما پیش از اینً که فعال بوده اند، سئوی نیکی داشته اند.

با تهیه این دامنه و فعال سازی یک وب سایت روی آن‌ها، درواقع از اعتبار سئوی قبلیشان به کارگیری میکنید. براین اساس یکسری قدم جلوترید و موردنیاز نیست سئوی آنها را از صفر آغاز نمایید.

هاست PBN، روشی برای رئیس شل تر شبکه وب لاگ محرمانه
در موقعیت ساده می بایست هریک از تارنما های PBN را روی یک هاست و سرور مستقل بالا بیاورید. البته نحوه شل تری هم هست! بخش اعظمی از شرکتهای هاستینگ، خدماتی دارا هستند تحت عنوان «هاست PBN». در حالتی‌که این سرویس را تهیه و تنظیم نمائید، میتوانید تمامی تارنما های شبکه خود را روی یک هاست و سرور داشته باشید و به تمامی آن ها در یک پنل مدیریتیِ واحد، به صورت منسجم رسیدگی نمایید.

PBN صرفا گروهی از سایت نیست!
افراد زیادی می‌باشند که هم زمان یک‌سری وب سایت دارا‌هستند. ولی هر گروهی از وب سایت ها، PBN محسوب نمیشود. چراکه صرفا غرض شبکه وب لاگ خصوصی، تبلیغ و بک لینک و پیوند سازی برای یک سایت خاص می‌باشد.

بر این اساس، در صورتی‌که چند سایت دارید، ولی هر کدام از آن ها عملکردهای مستقلی (مثل فروش کالا) دارند، این وبسایت ها PBN محسوب نمی‌شوند.

مزایای PBN چیست؟


بالاتر به مزایای اساسی این شبکه ها اشاره کردیم که دریافت بک لینک بیشتر و ارتقاء ترافیک وب سایت اساسی بود. ولی 4 امتیاز دیگر را هم با مرزعه لینک و پیوند PBNها خوا هیم داشت.

۱/ ارتقاء سکو سریع تر
در شرایطی‌که بپرسید مهم‌ترین نقطه وقت BPN چیست، می گوییم این که با دستکم کارایی ممکن، تعداد زیادی بک لینک به دست می آورید. به خصوص در‌حالتی که وب سایت های شبکه خود را روی دامنه های منقضی شده ساخته باشید که اعتبار بالایی دارند، هریک از این بک لینک و پیوند ها یک ستاره درخشان برای سایتتان محسوب میشوند.

نکته: یادتان نرود که حتی در نحوه مرزعه پیوند PBN هم نباید تعداد زیادی بک لینک را در برهه زمانی کوتاهی برای خود بسازید. چون به هر موقتا گوگل به تصنعی و مصنوعی بودن آن‌ها تردید کرده و جریمه تان خواهد کرد.

۲/ صرفه جویی در هزینه ها
روش های جذب بک لینک طبیعی بدون‌پول هستند و ولی بسیار وقت گیر. در مقابل، شیوه های دریافت بک لینک و پیوند مصنوعی یا پولی مجال کمتری را می طلبند؛ ولی هزینه برند. طرز هایی مثل فعال‌ساز‌ی کمپین های رپورتاژ آگهی، کارآمد و داهیانه اند، ولی نیاز به دارایی نسبتاً زیادی دارا هستند.

این در حالی است که ایجاد کرد PBN یکی‌از مقرون به صرفه ترین شیوه های ساخت بک لینک و پیوند است. صحت دارد که فعال سازی و سئوی وب سایت های این شبکه هزینه هایی دارد، اما باز هم این طریق به نسبت راه‌های دیگر هزینه کمتری می برد. به خصوص در صورتیکه دامنه های منقضی شده ارزان تر را خریداری فرمایید.

۳/ افزایش درآمد
چنانچه شبکه خود را باقدرت بسازید، کاربران بیشتری وارد وبسایت اصلی شما می شوند. براین اساس در صورتیکه تولیدها یا خدمات مفیدی داشته باشید، نرخ تبدیل و در پی آن نرخ رجوع سرمایه حصول و کارتان پرورش فوق العاده ای خواهد داشت.

علاوه بر این، درصورتی که وبسایت های شبکه تان از دید سئو شرایط نه داشته باشند، می توانید به سایت های دیگر هم بک پیوند بفروشید. مثلاً وبسایت هایتان را به منابع چاپ رپورتاژ تبدیل فرمایید و در ازای دریافت مبلغی مشخص و معلوم از وبسایت های دیگر، پست های مهمان آنان را منتشر کرده و به آنان بک لینک و پیوند بدهید.

۴/ فرصتی برای پوشش دادن قدرتمندتر لغت ها کلیدی
همان طور که می دانید هنگامی یک بک لینک می گیرید، گوگل برایش اصلی هست که این بک لینک و پیوند از چه محتوایی و با چه Anchor Textای به شما داده شد‌ه‌است.

مثلاً در شرایطی‌که عبارت «فراگیری بهینه سازی» به شما لینک و پیوند شده باشد، گوگل این عبارت را هم جزو لغت ها کلیدی وب سایت شما حساب می کند. یعنی احتمال این که وبسایت اساسی تان که این بک پیوند را گرفته، دقیقاً برای همین واژه و کلمه کلیدی مرتبه بندی گردد بیشتر می‌گردد.

بدین ترتیب می توانید از سایت های شبکه PBN خود، با انکر تکست هایی که برایتان اصلی می باشد به سایت اساسی خود پیوند بدهید. با این نحوه بی آلایش، هم می‌توانید روی لغت ها کلیدی اصلی خود بیشتر مانُور بدهید و هم می توانید طیف وسیع تری از کلمات را پوشش دهید.

معایب PBN چیست؟


با وجود مزایی طلایی بالا، نباید یک طرفه به حاکم برویم و معایب و ریسک های بک لینک و پیوند PBN را نادیده بگیریم. پس بیایید ببینیم که 3 نقطه ضعف اصلی PBN چیست؟

1/ ارتقاء احتمال هزینه های مایحتاج برای PBN
چرا میگوییم شاید هزینه هایتان بیشتر گردد؟ بیایید فرایند حاصل یک شبکه وبلاگ سری را مرور کنیم:

سئوی وب سایت شما خوب شده و دوست داستنی تر میشوید.
ربات های خزنده گوگل شما‌را دقیق تر تفحص کرده و با شما مشقت بار گیرانه تر واکنش می‌خورد.
می بایست از دامنه هایی بک لینک بگیرید که معتبرترند. به این ترتیب باید هزینه بیشتری صرف فرمائید تا سئوی سایت های دیگر شبکه خود را بهتر و خوب دهید. به علاوه باید متن هایی که از آن‌ها به خودتان بک لینک می دهید را هم توانا تر و جامع تر بنویسید. پس شاید مورد نیاز باشد از خدمات ساخت و ساز محتوا در موسسه ها بهینه سازی استعمال کرده و این نصیب را برون سپاری نمائید.
۲/ ارتقاء زمان مورد نیاز برای مدیریت شبکه وب لاگ ها
به‌دنبال آیتم قبلی، هر چه شبکه محرمانه وبلاگتان گران قدر تر خواهد شد، مطالعه به آن هم زمانبرتر شود. به خصوص در‌حالتی که نخواهید که نیروی بیشتری اضافه کنید، ایجاد کرد محتواهای بیشتر و عالی، عیب یابی سئوی وب سایت های شبکه، مدیر شبکه بک لینک ها و … زمان بسیار بیشتری را از شما خواهد توفیق.

۳/ ریسک جریمه شدن به وسیله گوگل
این که گوگل تصنعی بودن بک لینک هایتان را بفهمد و جریمه تان کند، یک ریسک همیشگی برای صاحبان PBN می باشد. فعلا بسته به‌این که چه قدر بک لینک مصنوعی ساخته باشید، نوع جریمه متعدد هست. می تواند در حد کاهش رتبه باشد یا در درجات بالاتر، به پنالتی شدن وبسایت و خارج شدن آن از تمام حاصل گوگل ختم خواهد شد!

اعتنا نمایید که در صورتیکه گوگل متوجه وجود این شبکه شود، دیگر نمی توانید از هیچ کدام از سایت های PBN خود برای پیوند سازی استعمال کنید. در این‌حالت‌ درصورتی که بخواهید بعداً دوباره چنین شبکه ای داشته باشید، بایستی یک شبکه با دامنه های تازه بسازید.

در نقطه نهایی
اکنون که می دانید pbn چیست، بایستی بگوییم که این تکنیک در سال 2022 نیز مثل سال های قبل هنوز یکی‌از بهترین شیوه ها برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند میباشد. با این اینک، بایستی برای مدیریت شبکه خود و تعداد و نوع بک لینک ها طرح ریزی داشته باشید تا ریسک جریمه شدن به وسیله گوگل را به دست‌کم برسانید.

از این که تا نقطه پایان این مقاله همپا ما بودید، سپاسگزاریم. در صورتی سؤالی درباره شبکه های بلاگ محرمانه دارید، می‌توانید در قسمت نظریات با ما در تماس باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 505
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 72
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 280
  • بازدید ماه : 708
  • بازدید سال : 44724
  • بازدید کلی : 68575
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی