loading...

آموزش سئو در مشهد

بازدید : 10
پنجشنبه 13 بهمن 1401 زمان : 10:41

بهینه سازی تکنیکال یک قدم بسیار اصلی کلاً پروسه سئو وبسایت به حساب آورده می شود. درصورتی که در سئوی تکنیکال سایت شما مشکلی وجود داشته باشد ، احتمالاً تلاشهای شما پیرو نتیجه ها مثبتی نخواهد داشت.
بدین ترتیب مطمئن گردید که تارنما شما از نظر فنی نقص‌ خاص ندارد. نکته جذاب اینجاست که اکثر اقداماتی که در بهینه سازی تکنیکال جاری ساختن میگردند ، یک توشه برای مدام میباشند و بعد از ایفا دیگر مجددا با آن ها برخوردی نخواهید داشت . درین نوشته‌علمی آموزش seo تکنیکال ، نحوه ها و اقدامات موردنیاز و عنایت آن را برای شما تشریح خوا هیم کرد.

آموزش سئو مشهد


سئو تکنیکال چیست؟
بهینه سازی تکنیکال به فرآیند سئو وبسایت در مرحله فنی و زیرساخت اشاره دارد و هیچ ارتباطی با محتوای تارنما و یا این که پیوند های داخلی ندارد ، که توسط این مضمون‌ می توانید سوای هیچ مشکلی به موتورهای کاوش اذن دسترسی ، خزیدن ، تحقیق و فهرست بندی تارنما خویش را بدهید.
کلاً فرآیند سئو به سه زیرشاخه مهم تفکیک می شود. بهینه سازی داخلی ، offpage و سئو تکنیکال. که با یکدگیر نقاط مشترکی نیز دارا هستند. seo داخلی به سئو دست اندرکاران داخلی مانند بهینه سازی محتوا و تصاویر می‌پردازد ، offpage اقدامات بهبود تعامل تارنما با وبسایت های دیگر را دربرمیگیرد و seo تکنیکال به مسائل فنی و زیرساختی وبسایت و طرق سئو آنها مربوط می‌شود.
بهینه سازی تکنیکال چیست و چه ارتباط ای با بهینه سازی داخلی و فرنگی دارد

آموزش سئو در مشهد


برخی از مواقعی که در حوزه بهینه سازی تکنیکال قرار می گیرند عبارتند از:
انتخاب دامنه ، سئو robots.txt ، seo نشانی url ، تولید منو breadcrumbs ، تعریف و تمجید یک ورقه مخصوص 404 ، سئو نقشه تارنما xml ، فعال‌ساز‌ی ورژن گوشی ، معلوم نمودن نشانی canonical ، انتخاب دامنه ترجیحی ، نشان گذاری با داده های ساختار یافته و اکثری مفاد دیگر. همین طور که می‌بینید اکثری از این موردها با طرق سئو داخلی شبیه میباشند.
بیشتر بیاموزید: آموزش بهینه سازی وب سایت منحصر به فرد
احتساب لیست seo تکنیکال
تا به اینجا یک رویت کرد کلی در مورد با seo تکنیکال بدست آورده اید ، اما قطعا علاقه دارید که جزئیات و شیوه اعمال و طرق مربتط با سئو تکنیکال را نیز بدانید. حتی در شرایطی‌که بخش اعظمی از این مورد ها را قبلا رعایت کرده باشید ، مدام ما یحتاج است که یک تفحص لیست سئو داشته باشید تا چیزی از خود کار نیفتد. پس از بیان هر مورد در پی بصورت مبسوط آنها را تشریح کرده ایم.

دامنه متبوع را معین نمایید

robots.txt خویش را تفحص و با صرفه فرمایید

ساختار URL خویش را مطالعه و باصرفه نمایید

مسیریابی و ساختار سایت خویش را بازبینی نمایید

راه اندازی منو breadcrumbs بخشی از بهینه سازی تکنیکال می باشد

داده های ساختار یافته را به کاغذ اساسی و صفحات وبسایت اضافه کنید

URL های کانونیکال وبسایت را بازرسی نمائید

شیت 404 خویش را باصرفه کنید

نقشه XML خویش را به Google و Bing ارسال نمائید

HTTPS را با توکل بر بهینه سازی تکنیکال فعال و با صرفه نمائید

سرعت بارگیری خویش را رسیدگی کنید و کوشش نمایید وبسایت خویش را سریعتر فرمائید

سازش وبسایت با موبایل را بسنجید

صفحه های سریع تلفن همراه (AMP) را انجام نمایید

پیکربندی توسعه یافته برای شیت بندی سایت

بهینه سازی و فعال‌سازی وب سایت های تعدادی زبانه

تصویب وب سایت در کنسول جستجوی گوگل

وب سایت خویش را در وبمستر بینگ تصویب فرمائید

seo تکنیکال شامل تحقیق لیست و اقدامات ما یحتاج برای seo تارنما در موتورهای کاوش می‌باشد. کلمه و واژه تکنیکال در معنای داشتن علم فنی برای این اقدامات می‌باشد. در اکثر مورد ها ، به محض اینکه فرایند مرتبط با seo تکنیکال را به درستی اعمال کردید ، دیگر نیازی به تغییر تحول آن‌ها وجود ندارد.

پژوهش لیست و راه‌های seo فنی تکنیکال
انتخاب دامنه ترجیحی
هنگام راه اندازی وبسایت یا این که بلاگ خویش ، بایستی دامنه ترجیحی خویش را معین کنید. با این عمل شما به موتورهای کاوش امر می دهید که فقط دامنه متبوع شما را استفاده کند.

یک وبسایت به صورت پیش فرض با www و بدون www در مقابل اسم دامنه قابل دسترس هست.

برای مثال ، چنانچه دامنه شما example.com میباشد ، می توانید از روش http://www.example.com و http://example.com به وبسایت دسترسی داشته باشید.

این مورد برای یوزرها مطلوب است ، البته برای موتورهای کاوش سرگردان کننده می باشد چون آنها این دو نشانی را دو وب سایت تفاوت در حیث می‌گیرند که در این صورت شما با نقص‌ محتوای تکراری مواجه خواهید شد.

برای غربت از این خلل ، شما باید دامنه متبوع خویش را تنظیم کرده و موتورهای کاوش را در ارتباط انتخاب خویش مطلع کنید.

Robots.txt را باصرفه نمایید
بعداز تنظیم دامنه ترجیحی ، مرحله آجل بهینه سازی تکنیکال بازرسی و seo پوشه robots.txt می باشد.

Robots.txt یک پرونده متنی هست که در فولدر مهم هاست سایت شما قرار دارد و به موتورهای کاوش دستورالعمل خزش و ایندکس صفحات سایت شما به وسیله موتورهای کاوش را می‌دهد.

پوسته این پرونده بسیار ساده هست و در بیشتر مفاد ، موردنیاز وجود ندارد تغییراتی در آن ساخت کنید. نکته مهم این هست که مطالعه و باور نتایج کنید که هیچگونه ممانعتی برای دسترسی ربات های گوگل به وبسایت وجود نداشته باشد.

برای داده ها بیشتر بخوانید: seo و تشکیل داد فولدر robots.txt

بهبود ساختار URL با سئو تکنیکال
آیتم آینده در بهینه سازی تکنیکال ، تجدید نظر در ساختار URL تارنما میباشد.

شایسته ترین شیوه های بهینه سازی url نکات زیر هستند:

از حروف خرد به کارگیری نمائید ، از نماد – برای جداکردن لغت ها در url استفاده فرمایید ، حتما نشانی ها می بایست کوتاه باشند، از کاراکترها یا این که لغات غیر ضروری پرهیز کنید ، از کلمه ها کلیدی در url به کار گیری فرمایید. اگر از سیستم رئیس محتوای وردپرس استعمال می کنید ، بصورت اتومات هنگام ایجاد یک پست جدید ، وردپرس تیتر پست شما را تحت عنوان url قرار میدهد.

این موردها صرفا بخشی از سئو تکنیکال مرتبط با url ها می باشند و داده ها جامع تر در این نوشته‌ی‌علمی قابل مشاهده میباشد: سئو url صفحه های وبسایت

seo url جز سئو تکنیکال میباشد
مسیریابی و ساختار سایت
سئو ساختار سایت یک کدام از مهمترین اقدامات در seo تکنیکال به‌حساب می‌آید. یوزرها به وبسایت هایی بیشتر عشق دارا‌هستند و موتورهای کاوش نیز سایت هایی را سریعتر و خوب ایندکس می نمایند که ساختار قابل قبولی داشته باشند.

نادرست بزرگی که بخش اعظمی از اینترنت مسترها مرتکب میگردند این می باشد که در فرآیند بهینه سازی سایت ، مسیریابی و ساختار وبسایت را نادیده می‌گیرند.

مثلا در شرایطی‌که مجموعه بندی قابل قبولی برای مطالب نداشته باشید و تک تک نوشته ها را در یک دسته بندی قرار دهید یک مثال از عدم رعایت seo ساختار تارنما میباشد.

گوگل هنگام رسیدگی یک برگه خاص ، ساختار کلی یک سایت را در لحاظ گرفته و این چیزی میباشد که نباید از آن غافل شد.

خلال این ، همان گونه که بوسیله گوگل آورده شده است ، ساختار مطلوب به مدیران وبسایت امداد می نماید تا محتوای مهم یک سایت را به گوگل یاد آوری نمایند ، عاملی که میتواند موجب افزایش رتبه صفحه های اصلی وب سایت خواهد شد.

افزودن breadcrumbs در seo تکنیکال
Breadcrumbs مجموعه ای از پیوند ها در صدر یا این که پایین یک برگه می باشد که به یوزرها قابلیت می‌دهد به صفحه پیشین یا این که به شیت مهم یک وبسایت حرکت نمایند.

یک منوی breadcrumb دو مزیت اساسی را در seo تکنیکال به یار و همدم دارااست: اولا به یوزرها امداد می نماید سوای نیاز به کلیک روی دکمه بازگشت از روش مرورگر ، به راحتی در وبسایت تکان نمایند و ثانیا یک فاکتور موثر در بهبود ساختار وبسایت و ارائه آن به موتورهای کاوش می باشد.

Breadcrumbs تحت عنوان یک المان سفارش گردیده به وسیله گوگل در حاصل کاوش نیز نمایش داده می شود. اطمینان حاصل فرمایید که قابلیت breadcrumbs در تارنما شما فعال میباشد.

برای فعالسازی و اگاهی از عنایت breadcrumbs بخوانید: breadcrumbs چیست؟

مداقه داده های ساختاریافته در سئوتکنیکال
به لهجه معمولی ، داده های ساختار یافته در seo تکنیکال كدی هستند كه میتوانید به صفحات وب سایت خویش اضافه كنید كه تنها برای خزنده های گوگل قابل مشاهده میباشد ( برای کاربر قابل مشاهده وجود ندارد ) و به آن ها در ادراک آیتم و گزینه محتوای شما كمک می كند. در واقع structured data راهی برای تعریف داده ها و داده های وبسایت شما با زبانی قابل فهم و شعور به زبات های موتور کاوش میباشد.

اگرچه داده های ساختاری مرتبط با محتوای یک وبسایت می‌باشد ، اما بخشی از بهینه سازی تکنیکال به‌حساب می‌آید چون برای ایجاد کرد آن بایستی قطعات کد را به تارنما خویش اضافه فرمایید. معمولاً کد مرتبط با داده های ساختار یافته را یک توشه اضافه می‌کنید و دیگر ما یحتاج وجود ندارد تغییری در آن ایجاد فرمایید.

داده های ساختاریافته قادر است موجب بهبود وضعیت دیداری تارنما شما در نتیجه ها کاوش از روش مالامال رنگ کردن لغت ها کلیدی ، مشاغل محلی ، مقاله ها ، توصیفات و … خواهد شد که به ارتقا نرخ کلیک تارنما امداد خواهد کرد.

تشکیل داد داده های ساختار یافته در seo تکنیکال
پژوهش URL های Canonical
طبق به حساب آوردن لیست سئو تکنیکال هر کاغذ سایت شما بایستی دارنده نشانی اینترنتی canonical باشد. این نشانی با اضافه کردن برچسب rel = ”canonical” در هدر نوشته ها و صفحات شما تعریف و تمجید می شود.

این راه برای مشخص کردن ورژن اصلی شیت هنگام نمایه سازی وبسایت توسط گوگل می باشد که حدودا عملکردی مشابه به گزینش دامنه ترجیحی که در بالا توضیح دادیم است. همینطور میتوانید از rel = “canonical” در هنگام ایجاد کرد صفحات با محتوای شبیه استعمال فرمائید.

تحت عنوان یک قاعده کلی ، بایستی یک URL کانونی برای تمامی صفحه های تارنما خویش تعیین فرمایید. برای اعتقاد از این مورد سورس کد هر ورقه سایت را بازرسی کنید و نشانی canonical را محاسبه کنید.

در صورتی‌که با اپ نویسی و تغییر تحول کد وب سایت شناخت ندارید پلاگین yost را نصب نمایید و خیلی شل و سریع نشانی کانونیکال صفحات را تعریف نمائید.

مانند بقیه فاکتور های seo تکنیکال ، هنگامی که نشانی کانونی را تنظیم کردید دیگر نیازی به تغییر و دستکاری آن ندارید.

این نوشته ی علمی به شما دراین باره کمک خواهد کرد: نشانی و تگ canonical چیست؟

بهینه سازی صفحه 404
یک صفحه 404 وقتی کاربرد دارااست که هنگامی آدرسی از وبسایت شما نیست یا این که حذف گردیده یا این که هنگامی که استفاده کننده نشانی صفحات وبسایت شما‌را اشتباه وارد مرورگر می نماید ، به مکان آن ورقه 404 به کاربر نشان داده می شود.

بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، یک کاغذ از پیش ساخته 404 دارا‌هستند که کار شما‌را آسان می نماید.

مزیت های صفحه 404 این میباشد که ساختار وبسایت و فهرست ها را به کاربر نشان میدهد ، به بازدید کنندگان به زبان از صمیم قلب می‌گوید که ورقه متبوع آنها دیگر در دسترس وجود ندارد و به مکان آن پیشنهادات دیگری به استفاده کننده می‌دهد. رجوع به کاغذ پیشین یا این که ورقه جدید را میسر می نماید.

آزمایش ظواهر و بهینه سازی تکنیکال کاغذ 404 شما بسیار شل و ول می باشد ، کافی است یک پنجره مرورگر تازه را گشوده نمایید و آدرسی از سایت خویش که نیست را تایپ فرمائید آنچه در مرورگر نماد داده شود ورقه 404 شماست.

seo نقشه وبسایت XML
یک کدام از از دیگر از مهمترین عناصر seo تکنیکال سئو نقشه تارنما XML میباشد.

نقشه تارنما یک فولدر XML می باشد که تمامی صفحه های و نوشته های موجود در وبسایت را علامت می دهد. خلال تیتر ، مشمول تاریخ تکثیر و تاریخ واپسین تغییرات نوشته‌ی‌علمی نیز می باشد.

موتورهای کاوش می توانند در هنگام استیناف یک وبسایت از این پوشه تحت عنوان نقشه طرز و راهنما به کارگیری می نمایند.

seo نقشه وبسایت XML بی آلایش می باشد ، حتما صفحه ها اساسی وب سایت مثل اوراق ، نوشته ها و تیم ها را در نقشه وب سایت خویش وارد نمایید.

با انتشار صفحه جدید یا این که بروزرسانی ورقه ، مطمئن گردید که نقشه سایت به صورت خود کار آپدیت می گردد.

برای ارسال نقشه تارنما به گوگل و بینگ با استعمال از کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster می‌توانید تصویب آن را سریعتر ایفا دهید.

ساخت نقشه تارنما xml برای گوگل با بهینه سازی تکنیکال
فعال‌سازی ورژن https تارنما
https و گواهینامه ssl یکی از فرآیند مهم در seo تکنیکال جهت افزایش امنیت وبسایت می‌باشد که جز فاکتورهای رتبه بندی شناخته می‌گردد و موجب ارتقا اتکا یوزرها به وب سایت میشود.

هنگامی SSL را روی سرور خویش نصب می‌کنید ، تارنما شما با استفاده از https و خیر http در دسترس خواهد بود. این آرم میدهد که هرگونه داده ها منتقل گردیده میان سایت و سرور (مانند اسم های کاربری ، گذرواژه ها ، داده های فردی و غیره) رمزگذاری می‌شوند.

در قبل ، SSL صرفا برای تارنما های کسب و کار الکترونیک و مغازه های اینترنتی مهم بود البته امروزه هر اینترنت سایتی در وب مکلف به نصب SSL است.

در صورتی SSL را نصب نکرده اید او‌لین کاری که باید اجرا دهید این است که با ارائه دهنده هاست خویش تماس حاصل نمایید و از آن ها بخواهید SSL را در حوزه‌ کاربری فعال نمایند و بعد از آن برای فعال کردن SSL در وبسایت برای غربت از تغییر تحول در رتبه سایت باید تغییر و تحول مسیر از http به https را اعمال دهید

نوشته‌ی علمی اساسی دراین مورد: اثر گواهینامه ssl بر seo و جايگاه بندی گوگل

سئو سرعت وب سایت
یک کدام از‌از سایر از فاکتور های سکو بندی اساسی سرعت تارنما می باشد. گوگل در کلیه سفارش ها و مقاله ها seo ، عنایت سرعت را متذکر میشود و تأیید می نماید که وب سایت های سریعتر سکو بهتری نسبت به وبسایت های نماید خواهند داشت.

ارتقای سرعت وبسایت یک قسمت از seo تکنیکال است و برای اماده ساختن نتایج خوب نیاز به ایجاد تغییر‌و تحول در زیرساخت های وبسایت دارد.

برای آزمایش سرعت میتوانید از ابزارهای آزمایش سرعت گوگل در دسکتاپ و گوشی به کار گیری فرمائید. که جدیدا این قابلیت و امکان در گوگل سرچ کنسول نیز اضافه گردیده‌است.

ابزارهای فوق سفارش هایی درباره ی بهبود سرعت تارنما به شما می نمایند ، البته همانطور که گفتیم این یک گزینه فنی می باشد و ممکن است به انگیزه ابهام و تخصصی بودن ، از یک دارای تخصص بهینه سازی امداد بگیرید.

روی هم رفته ، کاری که می‌توانید برای سریعتر بار گذاری تارنما خویش جاری ساختن دهید ، نکات زیر میباشد:

ارتقای سرور ، سئو بعدها و وسعت تصاویر ، استعمال از پلاگین های ارتقا سرعت ، بروزرسانی سایت ، فشرده سازی gzip ، سئو css و js ، کاهش بارگزاری اسکرپیت ها در هدر ، راه اندازی قابلیت و امکان کش یا این که خاطر پنهان.

آیا می‌دانید؟ : اهمیت ارتقا سرعت تارنما در جايگاه بندی گوگل

فعال سازی ورژن گوشی بوسیله seo تکنیکال
داشتن سایت سازگار و سئو گردیده برای تلفن همراه از روی اختیار وجود ندارد. چرا‌که تعداد یوزرها موبایلی افزایش یافته می‌باشد و با تاکید گوگل بر اهمیت سازش وبسایت با موبایل ، در حالتی که این قابلیت و امکان را برای وبسایت خویش فعال سازی نکنید به نمی توانید رتبه نه در نتیجه ها کاوش حصول نمائید.

سازش با تلفن همراه بخشی از seo تکنیکال است چون بعد از تشکیل داد پایین ایجاد کرد های مورد نیاز برای ایجاد کرد ورژن گوشی تارنما ، دیگر نیازی به تغییر و بروزرسانی آن در کوتاه برهه زمانی ندارید. البته این یک فعالیت به علم فنی بالای seo نیاز دارااست.

شما میتوانید میزان سازش وب سایت خویش با گوشی را از روش ابزار آزمایش گوگل سرچ کنسول مطالعه فرمایید. در صورتی که وبسایت شما مشکلی داشته باشد گوگل به شما هشدار خواهد بخشید.

ورژن تلفن همراه وبسایت شما باید به عبارتی محتوای ورژن دسکتاپ را داشته باشد. گوگل تمام رتبه بندی ها را به تازگی براساس میزان سازش وب سایت ها و روش اکران آن‌ها در موبایل اعمال میدهد. به همین دلیل ضروری است که سرعت بارگزاری وبسایت در تلفن همراه کمتر از 4 ثانیه باشد.

از پاپ آپ در ورژن گوشی ابدا استفاده نکنید.

ورژن AMP نیاز به داشتن وب سایت سازگار و سریع در تلفن همراه را برطرف نمی نماید. حتی در شرایطی که ورژن amp وب سایت خویش را فعال نموده اید ، کماکان به ورژن سازگار با موبایل نیاز دارید چون گوگل این دو ورژن را جایگزین هم نمی داند.

درصورتی که تارنما شما تا قبل از این به طور ریسپانسیو بوسیله کمپانی طراحی سایت ، نرم افزار نویسی گردیده باشد ، نگران سازش آن با موبایل نباشید.

اقدامات ما یحتاج برای سازش وبسایت با تلفن همراه : صفحه های وب سایت را برای موبایل سئو نمایید

فعال‌ساز‌ی amp
صفحه های Mobile Accelerated یک مضمون‌ نسبتاً نو در seo تکنیکال هست که بوسیله گوگل برای سریعتر کردن وب سایت ها در تلفن همراه معرفی شد‌ه‌است.

به زبان بی آلایش ، با AMP شما یک ورژن از وب سایت خویش را با استعمال از AMP HTML ارائه می دهید که یک ورژن نادر وسعت گردیده و سریع از HTML بی آلایش صفحه ها هست.

زمانی که صفحات AMP را برای وبسایت خویش ساخت میکنید ، صفحه های با سرعت بیشتر و ولی با صورت متفاوتی به یوزرها نشان داده میشود.

اختلاف نظرهای متعددی بین متخصصین برای به کارگیری از amp وجود دارااست که برخی آن را اثر گذار و کسانی مضرات آن را بیشتر می دانند.

نکات مثبت AMP ، ارتقا سرعت تارنما در موبایل و ارتقا چشمگیر ctr از روش یوزرها موبایلی میباشد.

از نکات منفی AMP نیز می شود به عدم اجرای شل آن و نیاز به یک شخص دارای تخصص در نرم‌افزار نویسی اینترنت اشاره نمود. فعلا گوگل نیز اعتقاد دارد که هیچ مزیت دیگری برای amp به جز افزایش سرعت در گوشی نیست البته ممکن می باشد در بعدی تغییراتی در مداقه آن به وجود بیاید.

فوق العاده اصلی: معرفی AMP و اثر ساخت ورژن AMP سایت در سئو

بهینه سازی تکنیکال یک قدم بسیار اصلی کلاً پروسه سئو وبسایت به حساب آورده می شود. درصورتی که در سئوی تکنیکال سایت شما مشکلی وجود داشته باشد ، احتمالاً تلاشهای شما پیرو نتیجه ها مثبتی نخواهد داشت.
بدین ترتیب مطمئن گردید که تارنما شما از نظر فنی نقص‌ خاص ندارد. نکته جذاب اینجاست که اکثر اقداماتی که در بهینه سازی تکنیکال جاری ساختن میگردند ، یک توشه برای مدام میباشند و بعد از ایفا دیگر مجددا با آن ها برخوردی نخواهید داشت . درین نوشته‌علمی آموزش seo تکنیکال ، نحوه ها و اقدامات موردنیاز و عنایت آن را برای شما تشریح خوا هیم کرد.

آموزش سئو مشهد


سئو تکنیکال چیست؟
بهینه سازی تکنیکال به فرآیند سئو وبسایت در مرحله فنی و زیرساخت اشاره دارد و هیچ ارتباطی با محتوای تارنما و یا این که پیوند های داخلی ندارد ، که توسط این مضمون‌ می توانید سوای هیچ مشکلی به موتورهای کاوش اذن دسترسی ، خزیدن ، تحقیق و فهرست بندی تارنما خویش را بدهید.
کلاً فرآیند سئو به سه زیرشاخه مهم تفکیک می شود. بهینه سازی داخلی ، offpage و سئو تکنیکال. که با یکدگیر نقاط مشترکی نیز دارا هستند. seo داخلی به سئو دست اندرکاران داخلی مانند بهینه سازی محتوا و تصاویر می‌پردازد ، offpage اقدامات بهبود تعامل تارنما با وبسایت های دیگر را دربرمیگیرد و seo تکنیکال به مسائل فنی و زیرساختی وبسایت و طرق سئو آنها مربوط می‌شود.
بهینه سازی تکنیکال چیست و چه ارتباط ای با بهینه سازی داخلی و فرنگی دارد

آموزش سئو در مشهد


برخی از مواقعی که در حوزه بهینه سازی تکنیکال قرار می گیرند عبارتند از:
انتخاب دامنه ، سئو robots.txt ، seo نشانی url ، تولید منو breadcrumbs ، تعریف و تمجید یک ورقه مخصوص 404 ، سئو نقشه تارنما xml ، فعال‌ساز‌ی ورژن گوشی ، معلوم نمودن نشانی canonical ، انتخاب دامنه ترجیحی ، نشان گذاری با داده های ساختار یافته و اکثری مفاد دیگر. همین طور که می‌بینید اکثری از این موردها با طرق سئو داخلی شبیه میباشند.
بیشتر بیاموزید: آموزش بهینه سازی وب سایت منحصر به فرد
احتساب لیست seo تکنیکال
تا به اینجا یک رویت کرد کلی در مورد با seo تکنیکال بدست آورده اید ، اما قطعا علاقه دارید که جزئیات و شیوه اعمال و طرق مربتط با سئو تکنیکال را نیز بدانید. حتی در شرایطی‌که بخش اعظمی از این مورد ها را قبلا رعایت کرده باشید ، مدام ما یحتاج است که یک تفحص لیست سئو داشته باشید تا چیزی از خود کار نیفتد. پس از بیان هر مورد در پی بصورت مبسوط آنها را تشریح کرده ایم.

دامنه متبوع را معین نمایید

robots.txt خویش را تفحص و با صرفه فرمایید

ساختار URL خویش را مطالعه و باصرفه نمایید

مسیریابی و ساختار سایت خویش را بازبینی نمایید

راه اندازی منو breadcrumbs بخشی از بهینه سازی تکنیکال می باشد

داده های ساختار یافته را به کاغذ اساسی و صفحات وبسایت اضافه کنید

URL های کانونیکال وبسایت را بازرسی نمائید

شیت 404 خویش را باصرفه کنید

نقشه XML خویش را به Google و Bing ارسال نمائید

HTTPS را با توکل بر بهینه سازی تکنیکال فعال و با صرفه نمائید

سرعت بارگیری خویش را رسیدگی کنید و کوشش نمایید وبسایت خویش را سریعتر فرمائید

سازش وبسایت با موبایل را بسنجید

صفحه های سریع تلفن همراه (AMP) را انجام نمایید

پیکربندی توسعه یافته برای شیت بندی سایت

بهینه سازی و فعال‌سازی وب سایت های تعدادی زبانه

تصویب وب سایت در کنسول جستجوی گوگل

وب سایت خویش را در وبمستر بینگ تصویب فرمائید

seo تکنیکال شامل تحقیق لیست و اقدامات ما یحتاج برای seo تارنما در موتورهای کاوش می‌باشد. کلمه و واژه تکنیکال در معنای داشتن علم فنی برای این اقدامات می‌باشد. در اکثر مورد ها ، به محض اینکه فرایند مرتبط با seo تکنیکال را به درستی اعمال کردید ، دیگر نیازی به تغییر تحول آن‌ها وجود ندارد.

پژوهش لیست و راه‌های seo فنی تکنیکال
انتخاب دامنه ترجیحی
هنگام راه اندازی وبسایت یا این که بلاگ خویش ، بایستی دامنه ترجیحی خویش را معین کنید. با این عمل شما به موتورهای کاوش امر می دهید که فقط دامنه متبوع شما را استفاده کند.

یک وبسایت به صورت پیش فرض با www و بدون www در مقابل اسم دامنه قابل دسترس هست.

برای مثال ، چنانچه دامنه شما example.com میباشد ، می توانید از روش http://www.example.com و http://example.com به وبسایت دسترسی داشته باشید.

این مورد برای یوزرها مطلوب است ، البته برای موتورهای کاوش سرگردان کننده می باشد چون آنها این دو نشانی را دو وب سایت تفاوت در حیث می‌گیرند که در این صورت شما با نقص‌ محتوای تکراری مواجه خواهید شد.

برای غربت از این خلل ، شما باید دامنه متبوع خویش را تنظیم کرده و موتورهای کاوش را در ارتباط انتخاب خویش مطلع کنید.

Robots.txt را باصرفه نمایید
بعداز تنظیم دامنه ترجیحی ، مرحله آجل بهینه سازی تکنیکال بازرسی و seo پوشه robots.txt می باشد.

Robots.txt یک پرونده متنی هست که در فولدر مهم هاست سایت شما قرار دارد و به موتورهای کاوش دستورالعمل خزش و ایندکس صفحات سایت شما به وسیله موتورهای کاوش را می‌دهد.

پوسته این پرونده بسیار ساده هست و در بیشتر مفاد ، موردنیاز وجود ندارد تغییراتی در آن ساخت کنید. نکته مهم این هست که مطالعه و باور نتایج کنید که هیچگونه ممانعتی برای دسترسی ربات های گوگل به وبسایت وجود نداشته باشد.

برای داده ها بیشتر بخوانید: seo و تشکیل داد فولدر robots.txt

بهبود ساختار URL با سئو تکنیکال
آیتم آینده در بهینه سازی تکنیکال ، تجدید نظر در ساختار URL تارنما میباشد.

شایسته ترین شیوه های بهینه سازی url نکات زیر هستند:

از حروف خرد به کارگیری نمائید ، از نماد – برای جداکردن لغت ها در url استفاده فرمایید ، حتما نشانی ها می بایست کوتاه باشند، از کاراکترها یا این که لغات غیر ضروری پرهیز کنید ، از کلمه ها کلیدی در url به کار گیری فرمایید. اگر از سیستم رئیس محتوای وردپرس استعمال می کنید ، بصورت اتومات هنگام ایجاد یک پست جدید ، وردپرس تیتر پست شما را تحت عنوان url قرار میدهد.

این موردها صرفا بخشی از سئو تکنیکال مرتبط با url ها می باشند و داده ها جامع تر در این نوشته‌ی‌علمی قابل مشاهده میباشد: سئو url صفحه های وبسایت

seo url جز سئو تکنیکال میباشد
مسیریابی و ساختار سایت
سئو ساختار سایت یک کدام از مهمترین اقدامات در seo تکنیکال به‌حساب می‌آید. یوزرها به وبسایت هایی بیشتر عشق دارا‌هستند و موتورهای کاوش نیز سایت هایی را سریعتر و خوب ایندکس می نمایند که ساختار قابل قبولی داشته باشند.

نادرست بزرگی که بخش اعظمی از اینترنت مسترها مرتکب میگردند این می باشد که در فرآیند بهینه سازی سایت ، مسیریابی و ساختار وبسایت را نادیده می‌گیرند.

مثلا در شرایطی‌که مجموعه بندی قابل قبولی برای مطالب نداشته باشید و تک تک نوشته ها را در یک دسته بندی قرار دهید یک مثال از عدم رعایت seo ساختار تارنما میباشد.

گوگل هنگام رسیدگی یک برگه خاص ، ساختار کلی یک سایت را در لحاظ گرفته و این چیزی میباشد که نباید از آن غافل شد.

خلال این ، همان گونه که بوسیله گوگل آورده شده است ، ساختار مطلوب به مدیران وبسایت امداد می نماید تا محتوای مهم یک سایت را به گوگل یاد آوری نمایند ، عاملی که میتواند موجب افزایش رتبه صفحه های اصلی وب سایت خواهد شد.

افزودن breadcrumbs در seo تکنیکال
Breadcrumbs مجموعه ای از پیوند ها در صدر یا این که پایین یک برگه می باشد که به یوزرها قابلیت می‌دهد به صفحه پیشین یا این که به شیت مهم یک وبسایت حرکت نمایند.

یک منوی breadcrumb دو مزیت اساسی را در seo تکنیکال به یار و همدم دارااست: اولا به یوزرها امداد می نماید سوای نیاز به کلیک روی دکمه بازگشت از روش مرورگر ، به راحتی در وبسایت تکان نمایند و ثانیا یک فاکتور موثر در بهبود ساختار وبسایت و ارائه آن به موتورهای کاوش می باشد.

Breadcrumbs تحت عنوان یک المان سفارش گردیده به وسیله گوگل در حاصل کاوش نیز نمایش داده می شود. اطمینان حاصل فرمایید که قابلیت breadcrumbs در تارنما شما فعال میباشد.

برای فعالسازی و اگاهی از عنایت breadcrumbs بخوانید: breadcrumbs چیست؟

مداقه داده های ساختاریافته در سئوتکنیکال
به لهجه معمولی ، داده های ساختار یافته در seo تکنیکال كدی هستند كه میتوانید به صفحات وب سایت خویش اضافه كنید كه تنها برای خزنده های گوگل قابل مشاهده میباشد ( برای کاربر قابل مشاهده وجود ندارد ) و به آن ها در ادراک آیتم و گزینه محتوای شما كمک می كند. در واقع structured data راهی برای تعریف داده ها و داده های وبسایت شما با زبانی قابل فهم و شعور به زبات های موتور کاوش میباشد.

اگرچه داده های ساختاری مرتبط با محتوای یک وبسایت می‌باشد ، اما بخشی از بهینه سازی تکنیکال به‌حساب می‌آید چون برای ایجاد کرد آن بایستی قطعات کد را به تارنما خویش اضافه فرمایید. معمولاً کد مرتبط با داده های ساختار یافته را یک توشه اضافه می‌کنید و دیگر ما یحتاج وجود ندارد تغییری در آن ایجاد فرمایید.

داده های ساختاریافته قادر است موجب بهبود وضعیت دیداری تارنما شما در نتیجه ها کاوش از روش مالامال رنگ کردن لغت ها کلیدی ، مشاغل محلی ، مقاله ها ، توصیفات و … خواهد شد که به ارتقا نرخ کلیک تارنما امداد خواهد کرد.

تشکیل داد داده های ساختار یافته در seo تکنیکال
پژوهش URL های Canonical
طبق به حساب آوردن لیست سئو تکنیکال هر کاغذ سایت شما بایستی دارنده نشانی اینترنتی canonical باشد. این نشانی با اضافه کردن برچسب rel = ”canonical” در هدر نوشته ها و صفحات شما تعریف و تمجید می شود.

این راه برای مشخص کردن ورژن اصلی شیت هنگام نمایه سازی وبسایت توسط گوگل می باشد که حدودا عملکردی مشابه به گزینش دامنه ترجیحی که در بالا توضیح دادیم است. همینطور میتوانید از rel = “canonical” در هنگام ایجاد کرد صفحات با محتوای شبیه استعمال فرمائید.

تحت عنوان یک قاعده کلی ، بایستی یک URL کانونی برای تمامی صفحه های تارنما خویش تعیین فرمایید. برای اعتقاد از این مورد سورس کد هر ورقه سایت را بازرسی کنید و نشانی canonical را محاسبه کنید.

در صورتی‌که با اپ نویسی و تغییر تحول کد وب سایت شناخت ندارید پلاگین yost را نصب نمایید و خیلی شل و سریع نشانی کانونیکال صفحات را تعریف نمائید.

مانند بقیه فاکتور های seo تکنیکال ، هنگامی که نشانی کانونی را تنظیم کردید دیگر نیازی به تغییر و دستکاری آن ندارید.

این نوشته ی علمی به شما دراین باره کمک خواهد کرد: نشانی و تگ canonical چیست؟

بهینه سازی صفحه 404
یک صفحه 404 وقتی کاربرد دارااست که هنگامی آدرسی از وبسایت شما نیست یا این که حذف گردیده یا این که هنگامی که استفاده کننده نشانی صفحات وبسایت شما‌را اشتباه وارد مرورگر می نماید ، به مکان آن ورقه 404 به کاربر نشان داده می شود.

بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، یک کاغذ از پیش ساخته 404 دارا‌هستند که کار شما‌را آسان می نماید.

مزیت های صفحه 404 این میباشد که ساختار وبسایت و فهرست ها را به کاربر نشان میدهد ، به بازدید کنندگان به زبان از صمیم قلب می‌گوید که ورقه متبوع آنها دیگر در دسترس وجود ندارد و به مکان آن پیشنهادات دیگری به استفاده کننده می‌دهد. رجوع به کاغذ پیشین یا این که ورقه جدید را میسر می نماید.

آزمایش ظواهر و بهینه سازی تکنیکال کاغذ 404 شما بسیار شل و ول می باشد ، کافی است یک پنجره مرورگر تازه را گشوده نمایید و آدرسی از سایت خویش که نیست را تایپ فرمائید آنچه در مرورگر نماد داده شود ورقه 404 شماست.

seo نقشه وبسایت XML
یک کدام از از دیگر از مهمترین عناصر seo تکنیکال سئو نقشه تارنما XML میباشد.

نقشه تارنما یک فولدر XML می باشد که تمامی صفحه های و نوشته های موجود در وبسایت را علامت می دهد. خلال تیتر ، مشمول تاریخ تکثیر و تاریخ واپسین تغییرات نوشته‌ی‌علمی نیز می باشد.

موتورهای کاوش می توانند در هنگام استیناف یک وبسایت از این پوشه تحت عنوان نقشه طرز و راهنما به کارگیری می نمایند.

seo نقشه وبسایت XML بی آلایش می باشد ، حتما صفحه ها اساسی وب سایت مثل اوراق ، نوشته ها و تیم ها را در نقشه وب سایت خویش وارد نمایید.

با انتشار صفحه جدید یا این که بروزرسانی ورقه ، مطمئن گردید که نقشه سایت به صورت خود کار آپدیت می گردد.

برای ارسال نقشه تارنما به گوگل و بینگ با استعمال از کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster می‌توانید تصویب آن را سریعتر ایفا دهید.

ساخت نقشه تارنما xml برای گوگل با بهینه سازی تکنیکال
فعال‌سازی ورژن https تارنما
https و گواهینامه ssl یکی از فرآیند مهم در seo تکنیکال جهت افزایش امنیت وبسایت می‌باشد که جز فاکتورهای رتبه بندی شناخته می‌گردد و موجب ارتقا اتکا یوزرها به وب سایت میشود.

هنگامی SSL را روی سرور خویش نصب می‌کنید ، تارنما شما با استفاده از https و خیر http در دسترس خواهد بود. این آرم میدهد که هرگونه داده ها منتقل گردیده میان سایت و سرور (مانند اسم های کاربری ، گذرواژه ها ، داده های فردی و غیره) رمزگذاری می‌شوند.

در قبل ، SSL صرفا برای تارنما های کسب و کار الکترونیک و مغازه های اینترنتی مهم بود البته امروزه هر اینترنت سایتی در وب مکلف به نصب SSL است.

در صورتی SSL را نصب نکرده اید او‌لین کاری که باید اجرا دهید این است که با ارائه دهنده هاست خویش تماس حاصل نمایید و از آن ها بخواهید SSL را در حوزه‌ کاربری فعال نمایند و بعد از آن برای فعال کردن SSL در وبسایت برای غربت از تغییر تحول در رتبه سایت باید تغییر و تحول مسیر از http به https را اعمال دهید

نوشته‌ی علمی اساسی دراین مورد: اثر گواهینامه ssl بر seo و جايگاه بندی گوگل

سئو سرعت وب سایت
یک کدام از‌از سایر از فاکتور های سکو بندی اساسی سرعت تارنما می باشد. گوگل در کلیه سفارش ها و مقاله ها seo ، عنایت سرعت را متذکر میشود و تأیید می نماید که وب سایت های سریعتر سکو بهتری نسبت به وبسایت های نماید خواهند داشت.

ارتقای سرعت وبسایت یک قسمت از seo تکنیکال است و برای اماده ساختن نتایج خوب نیاز به ایجاد تغییر‌و تحول در زیرساخت های وبسایت دارد.

برای آزمایش سرعت میتوانید از ابزارهای آزمایش سرعت گوگل در دسکتاپ و گوشی به کار گیری فرمائید. که جدیدا این قابلیت و امکان در گوگل سرچ کنسول نیز اضافه گردیده‌است.

ابزارهای فوق سفارش هایی درباره ی بهبود سرعت تارنما به شما می نمایند ، البته همانطور که گفتیم این یک گزینه فنی می باشد و ممکن است به انگیزه ابهام و تخصصی بودن ، از یک دارای تخصص بهینه سازی امداد بگیرید.

روی هم رفته ، کاری که می‌توانید برای سریعتر بار گذاری تارنما خویش جاری ساختن دهید ، نکات زیر میباشد:

ارتقای سرور ، سئو بعدها و وسعت تصاویر ، استعمال از پلاگین های ارتقا سرعت ، بروزرسانی سایت ، فشرده سازی gzip ، سئو css و js ، کاهش بارگزاری اسکرپیت ها در هدر ، راه اندازی قابلیت و امکان کش یا این که خاطر پنهان.

آیا می‌دانید؟ : اهمیت ارتقا سرعت تارنما در جايگاه بندی گوگل

فعال سازی ورژن گوشی بوسیله seo تکنیکال
داشتن سایت سازگار و سئو گردیده برای تلفن همراه از روی اختیار وجود ندارد. چرا‌که تعداد یوزرها موبایلی افزایش یافته می‌باشد و با تاکید گوگل بر اهمیت سازش وبسایت با موبایل ، در حالتی که این قابلیت و امکان را برای وبسایت خویش فعال سازی نکنید به نمی توانید رتبه نه در نتیجه ها کاوش حصول نمائید.

سازش با تلفن همراه بخشی از seo تکنیکال است چون بعد از تشکیل داد پایین ایجاد کرد های مورد نیاز برای ایجاد کرد ورژن گوشی تارنما ، دیگر نیازی به تغییر و بروزرسانی آن در کوتاه برهه زمانی ندارید. البته این یک فعالیت به علم فنی بالای seo نیاز دارااست.

شما میتوانید میزان سازش وب سایت خویش با گوشی را از روش ابزار آزمایش گوگل سرچ کنسول مطالعه فرمایید. در صورتی که وبسایت شما مشکلی داشته باشد گوگل به شما هشدار خواهد بخشید.

ورژن تلفن همراه وبسایت شما باید به عبارتی محتوای ورژن دسکتاپ را داشته باشد. گوگل تمام رتبه بندی ها را به تازگی براساس میزان سازش وب سایت ها و روش اکران آن‌ها در موبایل اعمال میدهد. به همین دلیل ضروری است که سرعت بارگزاری وبسایت در تلفن همراه کمتر از 4 ثانیه باشد.

از پاپ آپ در ورژن گوشی ابدا استفاده نکنید.

ورژن AMP نیاز به داشتن وب سایت سازگار و سریع در تلفن همراه را برطرف نمی نماید. حتی در شرایطی که ورژن amp وب سایت خویش را فعال نموده اید ، کماکان به ورژن سازگار با موبایل نیاز دارید چون گوگل این دو ورژن را جایگزین هم نمی داند.

درصورتی که تارنما شما تا قبل از این به طور ریسپانسیو بوسیله کمپانی طراحی سایت ، نرم افزار نویسی گردیده باشد ، نگران سازش آن با موبایل نباشید.

اقدامات ما یحتاج برای سازش وبسایت با تلفن همراه : صفحه های وب سایت را برای موبایل سئو نمایید

فعال‌ساز‌ی amp
صفحه های Mobile Accelerated یک مضمون‌ نسبتاً نو در seo تکنیکال هست که بوسیله گوگل برای سریعتر کردن وب سایت ها در تلفن همراه معرفی شد‌ه‌است.

به زبان بی آلایش ، با AMP شما یک ورژن از وب سایت خویش را با استعمال از AMP HTML ارائه می دهید که یک ورژن نادر وسعت گردیده و سریع از HTML بی آلایش صفحه ها هست.

زمانی که صفحات AMP را برای وبسایت خویش ساخت میکنید ، صفحه های با سرعت بیشتر و ولی با صورت متفاوتی به یوزرها نشان داده میشود.

اختلاف نظرهای متعددی بین متخصصین برای به کارگیری از amp وجود دارااست که برخی آن را اثر گذار و کسانی مضرات آن را بیشتر می دانند.

نکات مثبت AMP ، ارتقا سرعت تارنما در موبایل و ارتقا چشمگیر ctr از روش یوزرها موبایلی میباشد.

از نکات منفی AMP نیز می شود به عدم اجرای شل آن و نیاز به یک شخص دارای تخصص در نرم‌افزار نویسی اینترنت اشاره نمود. فعلا گوگل نیز اعتقاد دارد که هیچ مزیت دیگری برای amp به جز افزایش سرعت در گوشی نیست البته ممکن می باشد در بعدی تغییراتی در مداقه آن به وجود بیاید.

فوق العاده اصلی: معرفی AMP و اثر ساخت ورژن AMP سایت در سئو

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 505
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 182
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 390
  • بازدید ماه : 818
  • بازدید سال : 44834
  • بازدید کلی : 68685
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی